wth wrote:Source of the post Varētu būt valīds jautājums ne man vienam - kas vispār ir šādā sakarā jāprot? Lasīt, es pieņemu. Nu labi, vēl arī neizkrist no sēdekļa, tas ir skaidrs, a kas vēl?
Jautājums gan jau valīds un ja jau tauta grib, kāpēc gan aptuvenu skaidrību neieviest
Vot vienā bildē 3 papīra izstrādājumi, ar kuriem stūrmanis rallija laikā operē.
a) Visdziļāk norakta
stenogramma. Garajā versijā par jamās lasīšanas niansēm varētu pāris lapas a moš i veselu žurnālu sarakstīt, īsajā - kamēr stūrmanis laicīgi no viņas skaļi nolasa pareizo orientieri, tikmēr pilots zina, kas būs jādara, un var ar pillu iet pāri nepārredzamiem tramplīniem un neattapties pēc pussekundes kokā
Vienīgais papīrs, kas ātrumposma laikā kādu no mašīnā esošajiem interesē.
b) Ne-tik-dziļi ierakta
leģenda. Kā
dops beidzas, tā šturmans met pie malas steni un fiksi ķeras pie šitās grāmatiņas, jo pilots, protams, skaļi brēc: "KUR MUMS TGD JĀBRAUC?" Leģendā ir aprakstīts viss rallija maršruts, gan pārbraucieni, gan ātrumposmi. Pierakstīts ir orientieris, tā attālums no starta, un attālums no iepriekšējā orientiera, un pēc tās grāmatiņas arī ekipāža mēģina saprast, kā orgs ir domājis dalībniekiem nokļūt nākamajā dopā.
c) Pašā augšā -
kontrolkarte. Leģenda patiesībā nav pirmais, ko stūrmanis ķer un grābj pēc dopa finiša, jo vispirms viņam ir tiesnešiem jāiedod kontrolkarte. Tas papīrs tiek cilāts katrā laika kontrolē. Pašā rallija sākumā izbraucot no servisparka ir 0tā laika kontrole, tajā tiesnešiem iedod kartiņu, viņi ieraksta izbraukšanas laiku, stūrmanis sarēķina ierašanās laiku uz 1. laika kontroli pirms pirmā dopa. 1. laika kontrolē atkal iedod tiesnešiem kartiņu, viņi ieraksta ierašanās laiku, stūrmanis sarēķina ierašanās laiku uz dopa startu un dopa startā atkal dod kartiņu tiesnešiem, utt, utjp un tā pie katras laika kontroles.
Rallijs ir braukšana pēc grafika. Stūrmanim visu gonkas laiku kaklā karājas precīzs pulkstenis - značit laiku viņš zin. Pārbraucienos priekšā ir kontrolkarte - značit laiku, kad
jābūt nākamajā laika kontrolē viņš arī zin. Leģenda arī visu laiku rokās, līdz ar to stūrmanis zina,
kur jābrauc. Priekšā viņam vēl velo spidometrs ar odometra funkciju uzinstelēts, tāpēc šturmans zin arī
cik tālu esam jau
aizbraukuši no pēdējās laika kontroles. Vot pēc šiem pričendāļiem stūrmanim jāaizved pilots no viena dopa līdz otram orga uzdotajā laikā. A nonākot dopā, sākas garšīgākā daļa - sēdi tik, baudi ātrumu un saki, uz kuru pusi un cik ātri jābrauc
Šitajā palagā sarakstīts moš izskatās sarežģīti, bet realitātē viens, moš divi treniņi un viss skaidrs, tad tik lasīšanā nianses jānoslīpē.
greenone wrote:drošvien arī sastādīt
Ar to sastādīšanu ir tā, ka iepazīstoties ar trasi, pilots pats mēģina saprast, kāds nu tas līkums būs, kad viņam ies cauri
ātri un savas domas arī skaļi sauc stūrmanim. Stūrmaņa uzdevums ir prast ātri un
salasāmi pilota nosaukto pierakstīt. Braucot. Pa vēl neuzraktu, bet tāpat mazliet nelīdzenu celiņu.