Page 1 of 1

Eļļu zinātne

Posted: 17 Apr 2015, 23:28
by Cirslītis
5W40

10W40

75W90


Paceļam tēmu par eļļām!
Ir mīti par eļļām-ko liet utt.
Ir specifikācijas VW tādas un tādas. Tas viss ir forši.

Gribētos saprast-kas ko nozīmē. Ko nozīmē 10 . Ko nozīmē W un ko nozīmē 40 utt.

Vajadzētu šeit apkopot OBJEKTĪVUS viedokļus,aspektus un izskaidrojumus katram eļļas tipam,lai varētu saprast-kas ir kas un ko kur liet.

Re: Eļļu zinātne

Posted: 17 Apr 2015, 23:42
by Ivars
Par viskozitāti nekomentēšu, bet komentēšu par Motul eļļu.
Kad savā C4 ielēju Motul, tiešām jutu dzinēja darbības uzlabošanos.

Iesaku Motul!

Re: Eļļu zinātne

Posted: 17 Apr 2015, 23:58
by Garais
Ivars wrote:Par viskozitāti nekomentēšu, bet komentēšu par Motul eļļu.
Kad savā C4 ielēju Motul, tiešām jutu dzinēja darbības uzlabošanos.

Iesaku Motul!

Izlasot Ivara komentāru man atausa atmiņā šis raksts
http://www.statoil-ellas.lv/raksti/visp ... -vertejuma

Bet vispār ja kādam tiešām interesē padziļināti savas tehnikas lološana, tad iesaku šo pakalpojumu, kas nemaz nebija dārgs (ja nekļūdos, tad savulaik ap 50,- €)
http://www.statoil-ellas.lv/pakalpojumi ... u-analizes

Re: Eļļu zinātne

Posted: 19 Apr 2015, 12:47
by Oss
Es no savas pieredzes arī varu ieteikt Motul 8-)

Re: Eļļu zinātne

Posted: 19 Apr 2015, 13:32
by mellaish
Motul...

Re: Eļļu zinātne

Posted: 19 Apr 2015, 13:54
by Garais
Oss wrote:Es no savas pieredzes arī varu ieteikt Motul 8-)


mellaish wrote:Motul...

Kāpēc Motul?

Re: Eļļu zinātne

Posted: 19 Apr 2015, 14:44
by dzēsts
Motoreļļu klasifikācija.
Eļļas viskozitāte ir viens no galvenajiem motoreļļu parametriem. Dzinējam vai jebkuram citam mehānismam ir svarīgi izvēlēties atbilstošas viskozitātes smērvielu – atkarībā no konstruktīvajām īpatnībām, ekspluatācijas režīmiem, nolietojuma pakāpes, apkārtējā gaisa temperatūras u.c. faktoriem. Izvēloties motoreļļas viskozitātes pakāpi dzinējam, jāņem vērā konkrētā dzinēja ražotāja ieteikumi. Šie ieteikumi tiek pamatoti ar dzinēja konstruktīvajām īpatnībām – slodzes pakāpi eļļai, eļļošanas sistēmas hidrodinamisko pretestību, eļļas sūkņa ražību, maksimālajām temperatūrām dažādās dzinēja vietās, atkarībā no apkārtējā gaisa temperatūras (dzesēšanas sistēmas īpatnības). Neatkarīgi no darba spēju noteikšanas sistēmas (ACEA, API, JASO u.c.) tiek pielietota viskozitātes apzīmēšanas sistēma tikai pēc SAE (Society of Automotive Engineers) – SAE J300 metodikas. Eļļas viskozitāte šajā sistēmā tiek norādīta nosacītās mērvienībās, SAE viskozitātes pakāpēs, turklāt savas vienības ir viskozitātei 40°C un savas +100°C temperatūrās.
Eļļas viskozitātes apzīmēšana, notiek pēc standarta:
 Sezonu (monograde) eļļas:
- ziemas eļļas (SAE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W);
- vasaras eļļas (SAE 20, 30, 40, 50, 60).
 Vissezonu (multigrade) eļļas apzīmē ar sezonas ziemas un vasaras apzīmējumu kombināciju, pa vidu liekot domuzīmi:
- vissezonu eļļas (SAE 0W-20, 0W-30, 5W-40, 10W-40, 15W-60 u.c.)
Klasifikācija SAE J300 nosaka motoreļļu viskozitātes pakāpes apstākļos tuvu reālajiem. Sezonas vasaras grupas eļļām ir pietiekama viskozitāte lai nodrošinātu pietiekamu eļļošanu augstās temperatūrās, taču tā ir ļoti bieza zemās temperatūrās kas apgrūtina dzinēju iedarbināšanu ziemas periodā. Tieši šo iemeslu dēļ visplašāk ir izplatītas vissezonu motoreļļas, kuras mazāk atkarīgas no apkārtējā gaisa temperatūras izmaiņām.
Tīri copy paste