Page 1 of 3

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 24 Jan 2016, 23:29
by Aig
Nu tā... Sakarā ar to, ka vakar izlaidu freonu savai ceškai, un vispār kondiškas tēma būs aktuāla tuvākā vai tālākā nākotnē, uztaisīšu šito topiku, kurā apspriest ar kondišku saistītās lietas.
Un tā... pirmā tēma:

Kondiškas trubu vītnes. Nez kāpēc tām ir tāds nelāgs paradums, ka skrūvējot vaļā, sākumā skrūvējas normāli, bet uz beigām kautkas saķeras, un nojāj vītni. Ja tā vītne ir nobojāta pilnībā, nu tad neko - konkrētā detaļa metama, vai jāmetina/jālodē jaunu vītni klāt. Manā gadījumā ir nobojāts tikai pats gals kādi 3 vijumi, turklāt zemā spiediena pusē, aizkam domāju, ka tā nebūtu problēma. Taču problēma ir tajā, ka ar to alumīniju ir piecūkota uzgriežņa puses tērauda vītne. Piepresēts diezgan labi, ar skrūvgriezi izčakarēt laukā nevar. Prasās pēc vītņgrieža vaine ? Vītne, ja pareizi samērīju - 28x1.5 . Vai varbūt collīgā ar ļoti tuviem izmēriem. Neatceros tagad kurai sistēmai bija collīgās, kurai metriskās vītnes (R12 vai R134a). Nu jā, un vītņgriezi vajag ar caurumu vidū, jo to uzgriezni jau nevar no tās trubas dabūt nost. Ir idejas, kur ko tādu dabūt ? Principā derētu truba ar šādu ārējo vītni, tajā ar fleksi iezāģēt asus robiņus , nedaudz apslīpēt galu un gatavs. Protams - dzelzs truba, nevis alumīnija, tāpēc paņemt galu no safista radiatora nevarēs šim mērķim. Var jau, protams, mēģināt uzmeklēt kādu virpotāju un pasūtīt lai uztaisa.

Vispār jāiebrauc rīt hansafleksā - varbūt viņiem ir kāda banjo skrūve ar šādu vītni, tā varētu ļoti labi derēt šim mērķim. Pie viena jāpaprasa vai viņiem ir kondiškai paredzēti blīvgredzeni - tur bija kautkāds storijs ar to, ka tā kompresora eļļa, kas draudzējas ar r134a freonu, savukārt nedraudzējas ar parastām gumijām, tāpēc blīvgredzeni ir no kautkāda speciāla materiāla. Tiesa gan izskatās, ka mollerā varētu būt uz vietas oriģinālie, tā ka tā nebūtu liela problēma.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 25 Jan 2016, 23:13
by Aig
Ok, pateicoties jūsu daudzskaitlīgajiem viedokļiem un ieteikumiem, šodien tika:
1) uzzināts, ka 28x1.5 esot kautkāds pilnīgs nestandarts, un tāda izmēra vītnes nekur nelieto;
2) hydroscandā audi kondiškas darbiem tiek glabātas pussafistas vecas kondišu šļaukas, lai no tām donorētu uzgriežņus, jo jaunus tos dabūt nevarot;
3) tika pasūtīts un izgatavots šis:
Image
Viens gals taisns, otrs konisks.
4) ar iepriekš minēto tika iztīrīta vajadzīgā vītne. Nebija viegli, jo sākumā vislaik gribēja iet šķībi, bet galugalā sanāca iedabūt oriģinālajā vītnē un tad jau aizgāja.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 26 Jan 2016, 01:35
by Aig
Nu labi, a ko tajās vītnēs labāk smērēt, lai nākamreiz nebūtu tas pats ?

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 26 Jan 2016, 11:43
by wth
Vot ar to smērēšanu arī jau sen domāju - jebkas, ko tur iesmērēsi, ir ar risku, ka tiks sistēmā, tā ka jāmeklē kaut kas tāds, kas nenodarīs nekam pāri. Vot kas tikai, nez?

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 26 Jan 2016, 13:18
by Aig
Drošvien kompresora eļļu var. Bet nu tā kā tā man nebija pie rokas, uzpilināju pāris pilienus motoreļļas uz vītnes. Blīvi ieliku pa sauso. Nez cik tas labi. Bet nu vēl jau kādu brīdi nepildīšu, jo ganjau to ventilatoru vēlreiz būs jāņem laukā, un tad jau vēl var visu pārjaukt un pārtaisīt.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 26 Jan 2016, 13:22
by Aig
Tā, starpcitu, runājot par pildīšanu - man vienam interesē iespēja to izdarīt mājas apstākļos (nu tur - Nīcas dzīvokļa vannasistabā :crazy:), vai vēl kādu? Man vienam pat ar četriem auto tā īsti neatmaksājas, ja nu vienīgi ļoti bieži jāņem laukā pečkas ventilatoru būs. Es saprotu, ka šis nav piemērotākais gadalaiks šādam jautājumam :D, bet nu tomēr - padomājiet arī par to, ka kautkad atnāks tā vasara ar pāris nedēļām +30.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 26 Jan 2016, 14:43
by dzeee
nu iespējams ka es kādreiz salasīšu visas komponentes kondišam, nezinu gan vai paspēšu uz šovasaru, ņemot vērā ka ģeometriskā progresijā pieaug dažādu svarīgāku detaļu nomaiņa, bet nu iespējams arī mani kkad interesēs uzpildīt kodišu... :) katrā ziņā ja var samedīt to pakalpojumu pa aptuveni 20e, diez vai tev atmaksājas meklēt to uzpildes sistēmu, kas atmaksāsies tikai ja būsi sapildījis vismaz 25+ auto... :(
http://www.gudriem.lv/kuponi/lv/all/all ... ioniera/p1

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 26 Jan 2016, 15:26
by Aig
Nu es netaisos nodarboties ar pildīšanu pa 20€.
Principā ja tie ebeja ķīniešu vakuumpumpji reāli strādā, tad visi pričendāļi varētu izmaksāt kautkur uz 300€. Pats "freons" maksā ~7€/kg. Salīdzināšanai - ceškas sistēmā vajag 750g. Ja pusi no tiem 300 man izdotos dabūt atpakaļ, es būtu ļoti priecīgs un vairāk man neko nevajag.
Nu vispār šis jautājums drošvien vairāk ir attiecināms uz tiem, kas taisa projektus un plāno kondišku ielikt tur kur tā nav bijusi, vai ielikt tā, kā tā nav bijusi, jo tad varētu gadīties, ka uzpildi, secini "ai, pļeķ, šito vajadzēja savādāk", tad laid atkal laukā, atkal pildi un tā 10 reizes. Tas arī ir iemesls, kāpēc es vispār apsveru domu par pildīšanas pričendāļu iegādi.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 27 Jan 2016, 01:49
by Oss
Man noteikti intresē. Šo vasaru bez A/C vairs negribu sagaidīt.

Manā gadījumā viss ir atskrūvējies kā pa sviestu, tāpat radiators jauns. Vienīgais ko vēl pagaidām nezinu - vai B5 R4 trubas varēs sapārot ar R4 B4 kondiškas sūkņa trubām.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 27 Jan 2016, 02:05
by Aig
Ja B4 nav vecā sistēma ar R12, tad vītnēm būtu jāder.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 27 Jan 2016, 02:12
by Aig
Bet nu labi, tātad ja vismaz vēl kādam interese ir, tad jāpazvana, jānoskaidro kur un cik maksā balons, un kā tieši notiek tā pildīšana, un jāsūta ēbejā to pumpi ar šļauku/krānu komplektu.
Es tā kā skatos uz šo: http://www.ebay.co.uk/itm/Single-Stage- ... uAU45fMBqQ
Papildus tam vajadzēs izvirpot pāreju, lai var pievienot šļauku zemā spiediena slēdža vietā, jo uzpildes ventilis audi nezkāpēc ir tikai augstā spiediena pusē, un cik es palasījos, saka, ka no balona labāk ir pildīt pa zemā spiediena pusi.
Vēl iespējams vajadzēs svarus - nu tā tīri intereses pēc, lai zinātu cik reāli iepildījās un cik tukšs ir balons.

Nu jā, man vēl bija doma, ka moška vakuumošanai var izmantot bremžu pastiprekļa vakuumpumpi. Nu intereses pēc jādabū manovakuummetrs un jānomēra cik tas pumpis spēj izsūkt.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 27 Jan 2016, 02:35
by Oss
Izlaboju :lol: Rakstīt un runāt par divām nesaistītām lietām vienlaicīgi ir grūti. :mrgreen:

Bet nu pa lielam doma tāpat skaidra. Vajag B5 sūkni pievienot B4 sistēmai. Paralēli izmainot dzinēja priekšējā balsta kronšteinu un izdomāt kā realizēt ieplūdes posmu turbīna vs IC.

Ar virpošanas darbiem un precīziem svariem varu palīdzēt.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 27 Jan 2016, 21:57
by Aig
Izmērīju bremžu vakuumpumpi:
Image

~0.3bar absolūtais spiediens, tātad ~30000Pa

Ķīniešu vakuumpumpis sola 5Pa. (http://www.aliexpress.com/item/Single-S ... 8.7.F989pd)
Vai tam var ticēt? Noteikti nē. Bet tomēr 5 ir daudz daudz mazāk kā 30k.
Tā ka nāksies vien pirkt to ķīnieti.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 01 Mar 2016, 02:03
by Oss
Kā ar šo projektu?

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 01 Mar 2016, 09:46
by Aig
Kā jau ar daudziem. Noskaidroju, ka vietējais kantoris, kas tos ķīniešu vakuumpumpjus tirgo, neceļ telefonu, pēc tam nosalu un aizmirsu. Paldies, ka atgādināji :)

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 14 May 2016, 21:38
by Aig
Kāds laiciņš pagājis kopš pēdējā posta šeit, un lietas, protams, nebūt nav kustējušās tādā virzienā kā plānots.
Tātad.. attiecībā uz pildīšanu nekādu jaunumu nav.
Ceškas kondišku iebraucu sapildīt mriepas.lv, jo bija pienācis laiks, kad jādodas uz siltajām zemēm. Par laimi siltās zemes nebija pārāk siltas, jo diemžēl kondiškai iestājās citas problēmas. Itkā slīd siksna. Hvz, varbūt arī slīd, bet šodien tika uzlikts jauns spriegotājs, un vizuāli siksna izskatās daudz mierīgāka. Diemžēl kondiška tāpat slēdzas laukā. Pieslēdzu vagcomu, un tam klima pastāstīja, ka kondiškas izslēgšanas iemesls esot "12" - ECU tai liek to darīt. Protams, ka tās izrādījās muļķības.
Tad pamainīju klimai kodējumu tā, itkā būtu v6 ar denso kompresoru, kam nav apgriezienu devēja. Rezultātā - vairs neslēdzas laukā.
Tātad vaina tomēr ir tajā, ko klimas vadība domā par kompresora apgriezieniem. 29. kanālā, kurš rāda kompresora apgriezienus, tiešām rādās skaitļi, kam teorētiski nevajadzētu būt - motoram brīvgaitā, kad 28. kanāls (motora apgriezieni) rāda ~75, šis rāda 51. Pieņemot, ka tie skaitļi ir jāreizina ar 10, motora apgriezieni tiešām varētu būt apmēram 750, bet kompresoram 510, protams ir par maz, jo kompresora skriemelis ir mazāks par kloķenes (teorētiski jābūt x1,28). Aizdomīgi ir tas, ka tas kompresora apgriezienu skaits stabili stāv vienmēr uz tiem 51, nevis lēkā. Arī paceļot motora apgriezienus, kompresora apgriezieni aug, bet joprojām ir mazāki kā motoram. Tā tas ir līdz kautkādiem 2500rpm (motoram) - pie augstākiem pēkšņi kompresors sāk griezties ātrāk par motoru - tā kā tam būtu jābūt. Tagad atcerējos, ka "zāģējot" kalnā ar 3krpm, kondiška tiešām neslēdzās ārā, bet kā atmetos/pārslēdzos, tā izrubījās.
Varianti:
1) joprojām slīd siksna;
2) slīd kompresora sajūgs;
3) gļuko apgriezienu devējs.

Pirmajos divos variantos neredzu iemeslu, kāpēc pie augstākiem apgriezieniem šī parādība pazūd. Trešajā - aizdomīgi, ka rezultāts vienmēr ir vienāds un stabils.
Klimas vadības bloku pamēģināju citu - nekas nemainās.

Kādas idejas ?

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 14 May 2016, 22:02
by Aig
hmm, radās aizdomas. 75x1,28/2=48 - aizdomīgi tuvu 51. Būs jāpačeko pie dažādiem apgriezieniem. Varbūt devējs "pazaudē" katru otro impulsu ?

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 14 May 2016, 22:08
by Cirslītis
Škivokam tikai viens "impulsa zobs"? Tas ir-toč mēra aborotus, nevis aborotus reiz 2 vai tamlīdzīgi?

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 14 May 2016, 22:21
by Aig
Nezinu. Ganjau ka vairāki. Vajadzēs no wth atkal aizņemties instrumentu un paskatīties, ko tas tur sūta.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 14 May 2016, 22:28
by wth
Re cik labi, ka neesmu to pat no mašīnas izcēlis :lol:

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 14 May 2016, 22:37
by wth
Vispār, sanāk starpība divas reizes no nepieciešamā - pēc visas tiesas un taisnības, ja problēma būtu mehāniska, to vajadzētu redzēt uz aci. Pašlaik ticamāks izklausās variants par devēju, tiesa nezinot konstrukciju tas arī ir minējums - teiksim, ja konstrukcija ir mehāniska (herkons?) tad parasti efekts ir tieši pretējs, palielinoties apgriezieniem "izkritēju" skaits palielinās, a ja būtu induktīvais devējs, tad tam pie maziem apgriezieniem vajadzētu būt izteikti "lēkājošam/peldošan", ja ir kāds defekts. Kā varētu uzvesties holls - vvz, patiesībā.

Karo4 jā, nepieciešami mērījumi.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 14 May 2016, 22:55
by Aig
Uz aci tur neko nevar redzēt. Jo... nevar redzēt. Pamperis, radiators, ventilators priekšā.


Par impulsu skaitu no elsas: "The air conditioner compressor speed sender -G111 generates 4 pulses per compressor revolution"

Vēl tātad 001 grupā 1. lodziņā "Compressor shutoff criteria" sākumā, kamēr viņš slēgā to kondišku iekšā-ārā, ir 12 - "Air conditioner compressor cut-in Voltage at connector C, contact 12 to operating and display unit -E87 less than 5 V". Tas C12 aiziet uz ECU, un tur tiešām mainās no 0 uz 12 un atpakaļ vienlaicīgi ar kompresora slēgāšanu.

Tad kad beidz to kompresoru raustīt, tad tur parādās 5:
"a) Cut-in delay approx. 3 seconds after engine start
b) Engine speed less than 600 rpm
c) No engine speed detected"

Tajā pašā laikā 28. kanālā engine speed rādās vislaik, un izskatās ticams.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 14 May 2016, 23:04
by alexis
Ja tiešām slīd sajūgs vai siksna, tad tam skriemelim pēc pāris minūšu slīdēšanas nebūtu jāapdedzina pirksti?

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 14 May 2016, 23:08
by wth
Vispār jau vajadzētu arī smirdēt, ne?

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 14 May 2016, 23:11
by Aig
Pirkstus tur arī grūti klāt dabūt. Silts tas skriemelis ir. Nesmird, bet tā kā tam tieši virsū pūš ventilators, tad tas var ievērojami mazināt gan silšanas gan smirdēšanas efektus.