Page 2 of 3

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 15 May 2016, 09:47
by Val
Man ir viens early AAN kompresors. Ja nu gribi pārbaudīt.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 31 May 2016, 22:26
by Aig
Šodien ienācās šitās ķīniešu mantiņas.
Image

Vakuumpumpis bija ceļojis ar kājām gaisā, eļļa iztecējusi pa visu kasti.
UK štepselis.
Manometriem skala tikai PSI.
Nu labi, pārzīmēsim elsas grafiku uz psi, un gan jau saies, galu galā kāda starpība kādos papagaiļos mērīt.
Pieslēdzu to verķi pie ceškas uzpildes cauruma - spiedienu rāda +/- pareizu. Nekur nešņāc, tā ka vismaz vienreiz tie ķīnīzeru savienojumi tur. Neko citu pagaidām izdarīt nevaru - jānopērk gāze un jādabon pāreja, lai pievienotu šito verķi low pressure switch vietā. Ceru, ka to pāreju varēs dabūt kautkur lv, ja ne, tad atkal ebejs un gaidīšanas svētki.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 31 May 2016, 23:28
by Oss
Sliktākajā gadījumā varētu nodrošināt pāreju izgatavošanu

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 31 May 2016, 23:32
by Aig
Collīgā virpa ir ?
Turklāt tā pāreja nav vienkārši trubiņa ar 2 vītnēm - tai centrā ir pipuks, kas atspiež ventili, ieskrūvējot. Ja vispār taisīt, tad iespējams vieglāk varētu būt izvarot kādu low pressure switch.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 31 May 2016, 23:36
by Oss
Ir CNC virpa un cilvēks kurš prot ar to apieties.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 01 Jun 2016, 00:09
by Aig
Tas jau izklausās interesantāk.
Bet nu vispirms aizbraukšu uz kantori, kas tirgo gāzi, apjautāšos vai viņiem nav, un, ja ne, tad vai nezin kur dabūt.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 02 Jun 2016, 17:39
by Aig
Tā, kautkas kustas tālāk.
Vispirms es uzzināju, ka nevar tāpat vien sapildīt sev kondišku. Ja vēlies tādu ekstru, paredzēts ir padalīties ar valsteli. Nodoklīts redz esot jāmaksā. Tfu, sajaucu, licence jāiegūst.
Nu labi, kā nu ir tā ir. Iegūts šāds:
Image

Un vēl pāris štucerīši. Taču te jau parādās ķīniešu āža kājas. Lūk divas vītnes:
Image
Vītnes ir vienādas, bet atšķiras galiņu garumi. Protams, ķīniešu šļaukām gali ir pa minimumu - pat uz ķīniešu vītnes knapi uzķer pāris vijumus. Uz apakšējās ni un ni.
Kādi varianti? Apvirpot ? Vai gādāt citas šļaukas?
Šo konkrēto, kas bildē, drošvien var apvirpot, bet man vajag vēl otram to vītni pielāgot, bet tas ir kautkas līdzīgs trejgabalam - virpā neiebāzīsi.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 02 Jun 2016, 17:48
by dzeee
vēl labāk... drīz jau mājās sev gāzes balonu mainīt nevarēs bez licences... PSC... un cik tas pasāciens?

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 03 Jun 2016, 08:02
by Oss
Ja nevar ielikt virpā, tad var ielikt frēzē. CNC frēze arī ir :mrgreen:

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 03 Jun 2016, 09:25
by Aig
Ok, vari šo jautājumu atrisināt ... šodien ?

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 03 Jun 2016, 15:48
by Oss
Šodien nekā nesanāks jo esmu LT

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 06 Jun 2016, 00:14
by Aig
Šodien piežmiedzu tos savienojumus un izdevās uzķert uz 1 vijuma. Iespējams ar laiku saplaks tas plastmasas blīvējums, kas tajos iekšā, un būs labāk.
Kaut kā var lietot arī freona bodē nopirkto aizdomīgo savienojumu, kuru var pieskrūvēt ceškai low pressure switch vietā.
Parisināju arī psi problēmu :)
Image
Ak, jā - šim verķim, ko sauc par manifoldu (nevis kolektoru), ir tie divi lielie ventiļi, uz kuriem ir bultas "open" un "close". Tak otrādi tās bultas uzzīmētas :hihi:.
Princips tam verķim ir tāds - sarkano galu pievieno pie uzpildes ventiļa augstā spiediena pusē, zilo - zemā. Manometri attiecīgi rāda spiedienus abās pusēs. Kad atgriež tos ventiļus, attiecīgu pusi pievieno pie vidusdaļas, kam apakšā ir vieta, kur pievienot balonu un/vai vakuumsūkni. Principā tur ir trejgabals, kuram vienā izejā ir ventilis, tā ka teorētiski pat varētu pievienot abus vienlaicīgi. Cik es skatījos internātā instrukcijas par šāda instrmenta lietošanu, visur viņi vispirms pievienoja vakuumsūkni, kad tas savu darbu padarījis, tad rāva nost, pievienoja balonu, atgrieza to vaļā un tad paskrūvēja vaļā šļaukas galu, lai gāze no balona izpūš gaisu, kas atrodas šļaukā.
Vot tagad domāju - vai viņi tā dara tāpēc, ka viņiem tur nav trejgabala, vai nav ceturtās šļaukas, vai kautkāda cita iemesla pēc. Teorētiski varētu pievienot gan balonu gan sūkni, un tad sūknis izpumpētu gaisu arī no tās balona šļaukas, un tur nekas vairs nebūtu jāskrūvē šurp-turp.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 11 Jun 2016, 23:47
by Aig
Tā, neliela atkāpe no pildīšanas tēmas uz kompresora tēmu. Tātad, kā jau minēts, viss sākās ar itkā slīdošu siksnu. Bet nu beigās radās aizdomas, ka kompresors pārāk smagi griežas. Hvz vai tā siksna slīdēja vai nē, bet tika pielikts oscilis pie apgriezienu sensora, un izrādījās, ka no četriem impulsiem uz apgriezienu, normāls ir tikai viens. Vēl kompresors izdeva dīvainas skaņas.
Tad nu šodien pieķēros, norāvu to nost.
Sāk izskatīties interesanti
tmp_23327-DSC_1094123926005.JPG

tmp_23327-DSC_1095-451726350.JPG
tmp_23327-DSC_10961201993290.JPG
tmp_23327-DSC_1097164261311.JPG


Defekācija pabeigta. Secinājums - nosprādzis.
Visvairāk deformējies un skaidas saražojis tieši tas apgriezienu devēja gredzens. Taču nedomāju, ka tas ir vainīgais, visticamāk kautkas viņu deformēja. Kas - hvz.

Vēsture tam kompresoram ir pavisam vienkārša. Tas ir strādājis kopš 96ā. Pirms 2 vai 3 gadiem es nomainīju skriemeļa gultni, un tas turpināja strādāt. Tad iestājas "bākas remonts". Pusotru gadu sistēma bija slēgta, kompresors, protams, stāvēja. Tad ievajadzējās noņemt iztvaikotāju. Divreiz. Nē, trīs reizes. Itkā nekāda sakara ar kompresoru. Tad jau ar tukšu sistēmu tika pabraukts pāris mēnešus. Teorētiski klimas vadībai nevajadzētu to slēgt iekšā, ja nav spiediena. Spiediena slēdzis strādā. Tad tika aizvests uzpildīt. Pēc uzpildes biški tā kā strādāja, bet pamazām sākās sūdi.
Ir viena lieta, kas rada aizdomas. Elsā ir rakstīts, ka pēc tukšas sistēmas uzpildes vispirms ir jāizgriež ar roku kompresoru 10 reizes, lai novērstu varbūtējo hidrotriecienu gadījumā, ja kompresorā freons ir tikai šķidrā veidā. Tas netika darīts. Turklāt tajā dienā bija konkrēts dubaks - +2-+3 grādi, un uzpilde tika veikta pa pusei laukā - tikai purns iekšā boksā. Zema temperatūra, protams, palielina šķidra freona esamību. Uzpildes iekārta, savukārt bija nostāvējusi boksā siltumā, aizkam tā varēja domāt, ka patiesībā ir siltāks un iepildīt pārāk daudz, jo uzpilde notiek pēc spiediena, un spiediens ir atkarīgs no temperatūras.
Tā kautkā. Skaidrības nav.

Nu ko, laikam jāiet samest to lūzni atpakaļ kopā un demontēt donoram visu, kas attiecas uz kondišu.
Vēl interesants jautājums - vai alumīnija skaidas ir tikai kompresorā, vai tikušas arī tālāk? Varbūt jāliek uzreiz visu komplektu no donora. Vienīgi radiatorus mainīt ir čakarīgi.

Ha ha, izrādās, ka zexeliem ir divi dažādu izmēru sajūgi/magnēti/gultņi. Nu tur - atšķiras pa 2mm, uz aci nemaz nepateiksi.
Likt atpakaļ donora skriemeli ar aizdomīgu gultni ar uzpūtušos putekļsargu?
Laikam nē... nāksies rīt izdomāt ruksītim vasaras riepas.

Ha ha vēlreiz. Tas otrā tipa gultnis ir tāds pats, kā nāk iekš ķīļsiksnas skriemeļiem. A man tāds ir - es cīdzim vēl jauno neesmu uzlicis - stāv kastītē un gaida :)

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 12 Jun 2016, 12:12
by Aig
Daļa kompresora atradās šeit.
tmp_23327-DSC_1099-904094479.JPG

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 12 Jun 2016, 12:16
by wth
Opačķē.

Kaut kāda versija par sistēmas skalošanu ar spiedienu un šķidrumu X nepastāv?

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 12 Jun 2016, 12:30
by Aig
Kā jau tiko rakstīju blakuslodziņā:
Ja visa sistēma šitā piedzīta ar skaidām, fig viņu kautkā izskalosi. Trubas vēl varbūt, bet no radiatoriem tās skaidas nemūžam ārā nedabūs. Vienīgi varbūt tas sietiņš ir pasargājis iztvaikotāju no lielajām skaidām, bet priekšējā radiatorā pilns noteikti. Bet nu tos tipiski var dabūt jaunus pa saprātīgām naudām. ne-oem, protams.

Trubas varētu vienkārši ar ūdeni izskalot - domāju pāris spaiņus izlaižot cauri, tur nekādas skaidas vairs nebūs.
Priekšējais radiators... man ir donora, nezināmā stāvoklī. Donoram spiediens sistēmā nebija, tā ka garantijas nekādas par to. Nissens 70€ apē, "ava quality cooling" - 60. Itkā varētu uzlikt jaunu un nefisties. Bet noteikti būs problēmas dabūt vaļā trubas.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 12 Jun 2016, 21:47
by Aig
Starpcitu, par kondiša trubām. Nu tām, kuras piepuvušas un nevar atskrūvēt. Interesanti, ka problēma vienmēr ir vītnes dziļumā. Loģiski itkā būtu, ka sūdi salien vītnes sākumā un tur tad sasprūst, bet nē - tas notiek dziļumā. Jautājums kāpēc? Varbūt tie tur nokļūst no otras puses - gar trubu ?
Un vispār - varbūt tos savienojumus jāliek uz švako skrūvju līmi? To tomēr tipiski var atdabūt vaļā, bet vismaz tad nevarēs salīst iekšā kautkas cits. Neesmu gan mēģinājis tik resnu vītni likt uz līmi.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 12 Jun 2016, 22:01
by wth
Nav gadījumā vienkārši tērauda-alumīnija elektroķīmiskais pāris? Vismaz cik esmu pētījis, man vairāk izskatās pēc tā.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 12 Jun 2016, 22:07
by Aig
Tie uzgriežņi tomēr nav tērauds. Tas arī ir alumīnijs, tiesa gan cietāks par radiatoru. Kautkāds sakausējums drošvien. Bet pat ja tur ir elektroķīmiskais pāris - ja nodrošinātu, ka tajā neiekļūst elektrolīts, nekāda reakcija tur nenotiks.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 14 Jun 2016, 00:04
by Aig
tmp_23327-DSC_1103-1060693257.JPG

Cerams, šis nissens nesarūsēs tik ātri kā tas, kas aiz viņa. :crazy:

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 14 Jun 2016, 00:20
by Aig
Vobšem visa sistēma sainstalēta. Tātad - jauns radiators, sausinātājs, blīvgredzeni savienojumiem, cits kompresors.
Radās neskaidrība ar eļļu kompresoram. Elsā teikts, ka jālieto PAG - poli-alk-kautkastur-gli-kautkastur eļļas. Ir oem kods. Oem kodu es jau biju paskatījies - maksā >90€. Nospriedu, ka drošvien kautkāds mega tilpums - cik tad tur tam kompresoram, drošvien kādus 50ml tik vajag.
Kad pirku freonu, paprasīju eļļu auto kondiškai, un šie iedeva kautkādu fuchs - šķiet, ka iepriekšējā lapā redzama. Sāku pētīt - tā nav vis PAG, bet POE - poli-kautkastur-esteris. strcmp() saka, ka nebūs labi. Sāku lasīt internātus - nu abas itkā paredzētas kondiškām ar r134a, tai skaitā auto kondiškām. Viedokļi strīdīgi - vieni saka, ka PAG ir zaibis, otri, ka to tikai ir izdomājuši auto ražotāji tālajos 90ajos, un turpina to lietot tikai tāpēc lai varētu biežāk nopārdot sausinātājus, jo PAG esot hidroskopiskāka kā POE. POE, savukārt drusku sūdīgāk eļļojot, bet toties neuzsūc mitrumu, aizkam ilgāk saglabā savas eļļojošās īpašības. Nu tātad skaidrības nav. Zvanu ZF šefam, jo kādreiz no šamā biju dzirdējis, ka arī kautko ar kondiškām darījies esot. Tā īsti skaidrības arī viņam nava, tāpēc nonākam pie secinājuma, ka tomēr oem būs labi ar garantiju, un ka senāk tā esot pirkta pa padsmit ls tik cik vienam kompresoram vajag. Nu ok. Sameklēju kodiņu elsā, sameklēju etkā, sameklēju mollerā un spārēs, un veel google imagēs - nu nē - varbūt bijs ir kā bijis, bet tā eļļa 250ml maksā 90+€. Tajā brīdī mans iekšējais žīds saka, ka vajadzīgs cits risinājums.
Tātad - vai nu jau iegādātā POE, vai tomēr jāmeklē kādu lētāku PAG. Rītvakar paredzēta konsultācija ar vēl kādu speciālistu, lai nonāktu līdz gala lēmumam. Talākās darbības tātad jāatliek līdz rītvakaram. Bet tad vēl lasu šo un to par tēmu, pavīd viedoklis, ka sausinātāju nedrīkst atstāt vaļēju ilgāk par 15 min. Samērā loģiski - tas savāks mitrumu no gaisa. A man tas jau ieinstalēts, bet sistēmai viena truba vēl nav pielikta, kas traucēs eļļu ieliet kompresorā. Nākas vien pielikt to trubu, sainstalēt vakuumpumpi un palaist vakuumoties. Itkā viss notiek pašlaik.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 14 Jun 2016, 00:26
by Aig
tmp_23327-DSC_1104-478536477.JPG


pankūka, nu kāpēc cilvēki ir izgudrojuši tik daudz spiediena mērvienības.
Tātad tas, ko tur var redzēt ir ~27 in Hg, kur 0 ir pie 1bar absolūtā spiediena. Ja es to pareizi saprotu, tad reālais spiediens tur tagad ir 1bar-(27 in Hg).
27 in Hg laikam tā kā būtu 685,8 mm Hg, 1bar=~750mm Hg.
Tātad 64,2mm Hg = 0,0856 bar.
Nu labāk kā ar ceškas bremžu vakuumpumpi ir.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 15 Jun 2016, 15:19
by Aig
Tā, vakar pieņēmu lēmumu, ka nav ko jaukt dažādas eļļas, un nopirku PAG46 "parasto", nevis audi oem. Parastā ir drusku lētāka - 20€/l. Ražotājs Balticovo. Nē, no olām to netaisa. Nu labi - Baltico, itkā itāļi kautkādi. Aizdomīgi, bet citas nebija uz sitiena.
Salēju maksimālo daudzumu - 250ml kompresorā. Pat nobrīnījos, ka tas viss tajā salīda iekšā. Visticamāk man tagad sistēmā eļļa ir par daudz, jo daļa noteikti bija sakrājusies iztvaikotājā, bet nu neko darīt - labāk par daudz nekā par maz, manuprāt.
Vakuums pa pusotru diennakti "aizmucis" nebija. Tā ka sistēma puslīdz hermētiska ir. Ielaidu freonu, cik nu gāja "pa labam" iekšā. Tad izgriezu kompresoru ar roku. Patiesībā tam gudriniekam, kurš elsā ierakstījis, ka to kompresoru 10x ar roku jāizgriež, vajadzētu to roku salauzt 10 vietās tā, lai viņš to var iebāzt tur pie tā skriemeļa un turpmāk visu atlikušo mūžu griezt ar roku kompresorus. Labi, ka man buferis bija noņemts, tad vismaz kautkā tur varēja pāris pirkstus no sāna iebāzt.
Tālāk piedarbināju, secināju, ka tas sajūgs kviec kā kārtīgs ruksis, ieslēdzu kondišku un mēģināju iedabūt vēl freonu. Ielīda līdz pusei. Tālāk ni un ni. Pārāk resns esot. Izrādījās, ka tā pāreja, ko es nopirku skrūvēšanai low pressure switch vietā, tomēr īsti neder. Tā vītne kautkāda jocīga. Vai nu tā ir koniska, vai patiesībā tā ir kautkāda collīgā vītne, kas tikai salikās līdzīga. Katrā ziņā līdz galam to uzskrūvēt nevar. Rezultātā tas kārtīgi neatspiež ventili un tur ne vella nelien iekšā. Kautkā kustinot un ļurkājot drusku vēl sagāja un tas arī viss.
Pēc elsas darbības laikā augstā spiediena pusē jābūt 20bar, zemā - 1.8-2.0. Man augstajā ir 10, zemajā 1.8. Nu kautkādu vēsumu jau dod, īsti novērtēt nevaru - šodien tāpat dubaks laukā. Bet nu skaidrs tas, ka jāuztaisa normāla tā pāreja un jāmēģina iepildīt vairāk.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 15 Jun 2016, 20:11
by Aig
Pēc internātos sagrābstītas informācijas, tā vītne ir 1/2" acme, pēc maniem mērījumiem - 16TPI. Acme nozīmē, ka tā ir kautkāda trapecveida vītne ar debīliem leņķiem. TPI nozīmē cik soļi collā. Jā, tie āksti ne tikai lieto idiotiskas mērvienības, bet vēl vītnes soli mēra apgriezti.
Nu fig es kautkur atradīšu tādu vītni. Visticamāk, ka jebkurš sevi cienošs virpotājs arī mani pasūtīs naksuj ar šitādu vītni.
Būs jāsūta ebejā no ķīnas. Eiropā un amerikā kosmosu prasa par šitādiem adapteriem.
Ir gan vēl viens variants - tā vītne ir baigi tuvu 12x1.5. Varbūt jāpamēģina pielodēt 12x1.5 uzgriezni.

Kondicionieris. Audi A6C4 un citi

Posted: 16 Jun 2016, 10:46
by Aig
Tā, šorīt izslīpēju to vītni , uzmaucu to figņu un piespiedu ar līmspīlēm. Nu tur ventilis noteikti tika atspiests. Bet tāpat nelien iekšā vairāk. Jocīgi. Moška tas ventilis aizirsies ar alumīnija skaidām no iepriekšējā kompresora. Hvz.
Vēl variants, ka spiediens neceļas, jo kompresors sūc, vai arī tas izplešanās vārsts/sietiņš/restriktors pārāk ātri laiž cauri. Bet nu - tad itkā būtu jābūt paaugstinātam spiedienam zemajā pusē, bet tā nav.
Nu vēl var mēģināt sadzīt vairāk iekšā caur augstā spiediena pusi ar balona sildīšanas metodi.
Vispār būtu interesanti pieslēgt manometrus kādam, kam viss ir labi ar kondišku, paskatīties kā uzvedas. Ir piedāvājumi?