Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas.
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
Tā, vēlreiz un lēnām.
Ir gaisma, kam ir divi 3-stāvokļu slēdži, ir domāts to kaut kā (kā?) vadīt plus nodrošināt, lai tas viss strādā arī ar slēdžiem, ja? Kāpēc nevar uztaisīt, ka kontrolieris (un tā relejs) vada pašu gaismu tiešā veidā, kā stāvokļu mašīnas ieejas izmantojot esošos slēdžus, kuriem vairs nebūtu sakara ar gaismu tiešā veidā, bet tos izmantotu tikai kā vadības signālu?
Nu jā, iespējams vajadzētu kaut ko ar vadiem pastrādāt, bet šā vai tā jau kaut kādi papildus vadi būs jāvelk uz to visu sistēmu, ja izdotos visu saoptimizēt tā, ka tas ir izdarāms bez visa sacūkošanas, tad varētu padomāt drīzāk tā.
Piezīme lietā gan - šādā konfigurācijā parādās SPoF (Single Point of Failure) - ja kontrolieris vai tā relejs nosprāgs, gaismu ieslēgt nevarēs vispār, kas varētu būt nevēlama situācija.
p.s. bildi nerāda, līdz ar to dzejoju visu uz labi laimi
Ir gaisma, kam ir divi 3-stāvokļu slēdži, ir domāts to kaut kā (kā?) vadīt plus nodrošināt, lai tas viss strādā arī ar slēdžiem, ja? Kāpēc nevar uztaisīt, ka kontrolieris (un tā relejs) vada pašu gaismu tiešā veidā, kā stāvokļu mašīnas ieejas izmantojot esošos slēdžus, kuriem vairs nebūtu sakara ar gaismu tiešā veidā, bet tos izmantotu tikai kā vadības signālu?
Nu jā, iespējams vajadzētu kaut ko ar vadiem pastrādāt, bet šā vai tā jau kaut kādi papildus vadi būs jāvelk uz to visu sistēmu, ja izdotos visu saoptimizēt tā, ka tas ir izdarāms bez visa sacūkošanas, tad varētu padomāt drīzāk tā.
Piezīme lietā gan - šādā konfigurācijā parādās SPoF (Single Point of Failure) - ja kontrolieris vai tā relejs nosprāgs, gaismu ieslēgt nevarēs vispār, kas varētu būt nevēlama situācija.
p.s. bildi nerāda, līdz ar to dzejoju visu uz labi laimi
Whiskey tango hotel
Kam gan ir nodarījusi pāri drusciņa gāzes?
Tagad ir labs brīdis aizbāzt visus savus caurumus ar salvetēm vai lupatām, lai tajos nekrīt instrumenti, skrūves, alva un citas lietas. Ja jau esi tam pieķēries, izdari to pašu arī motoram.
Kam gan ir nodarījusi pāri drusciņa gāzes?
Tagad ir labs brīdis aizbāzt visus savus caurumus ar salvetēm vai lupatām, lai tajos nekrīt instrumenti, skrūves, alva un citas lietas. Ja jau esi tam pieķēries, izdari to pašu arī motoram.
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
Domāju, ka vadus vari lietot tos pašus, un iespējams pat visu pasākumu var iebūvēt vienā no slēdžiem.
Tam blakus var iebūvēt kautkādu "bypass" , ar ko pārslēgt sistēmu uz to vienu slēdzi tajos biežajos gadījumos, kad nosprāgst mikrokontrolieris.
Tam blakus var iebūvēt kautkādu "bypass" , ar ko pārslēgt sistēmu uz to vienu slēdzi tajos biežajos gadījumos, kad nosprāgst mikrokontrolieris.
Last edited by Aig on 23 Mar 2015, 12:30, edited 1 time in total.
Sūdi sākās kad aiziet powered by . (c)mdz
Un beidzas, kad aiziet raznosā.
Un beidzas, kad aiziet raznosā.
- archiijs
- Posts: 276
- Joined: 13 Jan 2015, 10:51
- Location: ciems Smiltenes novada Variņu pagastā
- Gender:
- Contact:
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
wth, prievious post
Ok, vadu būšanu atmetam, to arī varētu izdarīt, bet man nepatīk fakts, kad mikro bojājuma dēļ sieviete mani sitīs, jo mājās būs tumsa
Ok, vadu būšanu atmetam, to arī varētu izdarīt, bet man nepatīk fakts, kad mikro bojājuma dēļ sieviete mani sitīs, jo mājās būs tumsa
Last edited by archiijs on 23 Mar 2015, 12:31, edited 1 time in total.
Divi grandioza rezultāta pamatteikumi
Paturi aliņu!
Tak saies!
Paturi aliņu!
Tak saies!
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
Jaja labi. Bija daudz burtu jādzēš nost un man patīk atkārtoties detaļās
Whiskey tango hotel
Kam gan ir nodarījusi pāri drusciņa gāzes?
Tagad ir labs brīdis aizbāzt visus savus caurumus ar salvetēm vai lupatām, lai tajos nekrīt instrumenti, skrūves, alva un citas lietas. Ja jau esi tam pieķēries, izdari to pašu arī motoram.
Kam gan ir nodarījusi pāri drusciņa gāzes?
Tagad ir labs brīdis aizbāzt visus savus caurumus ar salvetēm vai lupatām, lai tajos nekrīt instrumenti, skrūves, alva un citas lietas. Ja jau esi tam pieķēries, izdari to pašu arī motoram.
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
archiijs wrote:wth, prievious post
Ok, vadu būšanu atmetam, to arī varētu izdarīt, bet man nepatīk fakts, kad mikro bojājuma dēļ sieviete mani sitīs, jo mājās būs tumsa
Būs motivācija ātri salabot
Sūdi sākās kad aiziet powered by . (c)mdz
Un beidzas, kad aiziet raznosā.
Un beidzas, kad aiziet raznosā.
- archiijs
- Posts: 276
- Joined: 13 Jan 2015, 10:51
- Location: ciems Smiltenes novada Variņu pagastā
- Gender:
- Contact:
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
Ok, tad idejas tai baypass sistēmai? Ureiz nevaru iedomāties kā tas varētu izskatīties ja es izmanotoju esošos slēdžu vadus kā ieeju mikro ar pulldowniem.
Salabot, protams, var (kaut vai uztaisīt gatavu moduli rezervei), bet bet nu ja kaut kādu manual owerride slēdzi varētu sadomāt, tad būtu labi.
Tik tas, ka, vizsdrīzāk, vajadzēs vairākus tos moduļus, katram vajadzēs tādus sistēmu.
wth, šito rāda?
Salabot, protams, var (kaut vai uztaisīt gatavu moduli rezervei), bet bet nu ja kaut kādu manual owerride slēdzi varētu sadomāt, tad būtu labi.
Tik tas, ka, vizsdrīzāk, vajadzēs vairākus tos moduļus, katram vajadzēs tādus sistēmu.
wth, šito rāda?
Last edited by archiijs on 23 Mar 2015, 12:38, edited 1 time in total.
Divi grandioza rezultāta pamatteikumi
Paturi aliņu!
Tak saies!
Paturi aliņu!
Tak saies!
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
Vajag taisīt tā, lai nav bojājumu
Bet jā, šī manuprāt ir būtiskākā problēma. Alternatīva B ir taisīt visam "avārijas konektoru" ar kuru bojājuma gadījumā var atgriezt sistēmu sākotnējā stāvoklī ar slēdžiem, kas lietas ietekmē pa tiešo. Būs kā filmās, Skapītis ar uzrakstu "Manual override", milzīga sarkana poga, plecu platuma rats, kas jāpagriež un jāparauj milzīgs ričags, kas mežonīgi nodzirksteļu, visādi ekrāni kas pīkst un kas tik vēl ne
Bet jā, šī manuprāt ir būtiskākā problēma. Alternatīva B ir taisīt visam "avārijas konektoru" ar kuru bojājuma gadījumā var atgriezt sistēmu sākotnējā stāvoklī ar slēdžiem, kas lietas ietekmē pa tiešo. Būs kā filmās, Skapītis ar uzrakstu "Manual override", milzīga sarkana poga, plecu platuma rats, kas jāpagriež un jāparauj milzīgs ričags, kas mežonīgi nodzirksteļu, visādi ekrāni kas pīkst un kas tik vēl ne
Whiskey tango hotel
Kam gan ir nodarījusi pāri drusciņa gāzes?
Tagad ir labs brīdis aizbāzt visus savus caurumus ar salvetēm vai lupatām, lai tajos nekrīt instrumenti, skrūves, alva un citas lietas. Ja jau esi tam pieķēries, izdari to pašu arī motoram.
Kam gan ir nodarījusi pāri drusciņa gāzes?
Tagad ir labs brīdis aizbāzt visus savus caurumus ar salvetēm vai lupatām, lai tajos nekrīt instrumenti, skrūves, alva un citas lietas. Ja jau esi tam pieķēries, izdari to pašu arī motoram.
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
Bypass ir kautkāds slēdzis/jumperu pāris, kas pārslēdz barošanu un spuldzi no mikrokontroliera uz vienu no slēdžiem.
Sūdi sākās kad aiziet powered by . (c)mdz
Un beidzas, kad aiziet raznosā.
Un beidzas, kad aiziet raznosā.
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
archiijs wrote:Ok, tad idejas tai baypass sistēmai? Ureiz nevaru iedomāties kā tas varētu izskatīties ja es izmanotoju esošos slēdžu vadus kā ieeju mikro ar pulldowniem.
wth, šito rāda?
http://i.fixya.net/uploads/howto/0c24cf9.gif
Jā rāda.
Doma ir, ka avārijas gadījumā NOSPRAUST kontrolieri nost un saspraust visus vadus kā ir pašlaik, pa taisno. To pat varētu izdarīt ar multislēdzi pie vajadzības. Pie kura pielikt uzrakstu "Emergency override"
Whiskey tango hotel
Kam gan ir nodarījusi pāri drusciņa gāzes?
Tagad ir labs brīdis aizbāzt visus savus caurumus ar salvetēm vai lupatām, lai tajos nekrīt instrumenti, skrūves, alva un citas lietas. Ja jau esi tam pieķēries, izdari to pašu arī motoram.
Kam gan ir nodarījusi pāri drusciņa gāzes?
Tagad ir labs brīdis aizbāzt visus savus caurumus ar salvetēm vai lupatām, lai tajos nekrīt instrumenti, skrūves, alva un citas lietas. Ja jau esi tam pieķēries, izdari to pašu arī motoram.
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
Vēl var uztaisīt divus mikrokontrolierus, no kuriem abi monitorē otru, un ja secina, ka tas nosprādzis, tad to atslēdz, sūta mailus, īsziņas, ieslēdz mirgojošu sarkanu avārijas gaismu, sirēnu, un piešķiļ piropatronu elektrosadales kastē.
Sūdi sākās kad aiziet powered by . (c)mdz
Un beidzas, kad aiziet raznosā.
Un beidzas, kad aiziet raznosā.
- archiijs
- Posts: 276
- Joined: 13 Jan 2015, 10:51
- Location: ciems Smiltenes novada Variņu pagastā
- Gender:
- Contact:
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
Ugunsgrēka pogu (in case of emergency break the glass )
Ēpastus, notifikācijas, gaismas varu uztaisīt ar esošo risinājumu (openhab), par piropatronu būs jāsadomā
Tā, kā lai šitos apvieno?
Ēpastus, notifikācijas, gaismas varu uztaisīt ar esošo risinājumu (openhab), par piropatronu būs jāsadomā
Tā, kā lai šitos apvieno?
Divi grandioza rezultāta pamatteikumi
Paturi aliņu!
Tak saies!
Paturi aliņu!
Tak saies!
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
starp citu, ne velti es triaku releja vietā pieminēju - ar to var arī darīt interesantas lietas, kā piemēram, regulēt gaišumu, taisīt lēno ieslēgšanos/izslēgšanos. Pie nosacījuma, ja spuldzes to atļauj. Ar kvēlspuldzēm/halogēniem to var. CFL - minimāli. LEDiem - tikai tad, ja var tos ar līdzstrāvu barot laikam.
Sūdi sākās kad aiziet powered by . (c)mdz
Un beidzas, kad aiziet raznosā.
Un beidzas, kad aiziet raznosā.
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
Bet nu, ja jau reiz esam sākuši runāt par mājas automatizāciju, aizskaršu kādu ar to saistītu tēmu.
Tātad ventilācijas sitēmā ir propellers - tāds uz pusmetru diametrā. Nu tas izmērs nav būtisks. To griež parasts 1fāzes elektromotors. Jauda - neatceros, vai ta 160 vai 300W. Vajag tam apgriezienu regulatoru. Var to darīt ar poci, var ar to pašu triaku, bet abi varianti mani neapmierina, jo tas motors sāk skaļi rūkt, laikam dēļ tā, ka netiek līdzi sinusoīdai, un tad to sāk raustīt turp-atpakaļ. Cik saprotu, tad, lai kvalitatīvi varētu šādam motoram regulēt apgriezienus, ir jāspēj mainīt spriegumu UN frekvenci, kas nozīmē, ka lietot elektrotīkla maiņstrāvu "pa taisno" nevar. Tātad jātaisa kautkas līdzīgs inverterim ar maināmu frekvenci. Tad nu ir doma ir tāda - vada to visu, protams, mikrokontrolieris. Vispirms taisam līdzstrāvu ar taisngriezi (pa taisno no 220 bez nekāda trafa). Vajadzēs laikam kautkādus panopietnus kondiņus aiz tā. Tālāk 2 traņi - viens npn, otrs pnp, kurus vada kontrolieris ar mainīgu pwm, pie kuriem pieslēgts tas motors. PWM tiek taisīts tā, lai tam motoram veidotos sinusoīda ar nepieciešamo frekvenci un amplitūdu. Izejā drošvien arī kautkādu kondiņu vajadzēs..
Ja gadījumā tajā visā sanāk pārāk liels sprieguma kritums, tad var ar diviem taisngriežiem taisīt divus dažādus līdzspriegumus - pozitīvu un negatīvu, un tos tad lietot tranzistoru ieejās. Vai arī ar mazu trafiņu vispirms pacelt spriegumu. Vai lietot 2 fāzes nevis 1 fāzi un zemi.
Lūdzu komentārus, vai kautkas no tā varētu sanākt, jo maiņstrāvas štellītes man nav īpaši tuvas.
Tātad ventilācijas sitēmā ir propellers - tāds uz pusmetru diametrā. Nu tas izmērs nav būtisks. To griež parasts 1fāzes elektromotors. Jauda - neatceros, vai ta 160 vai 300W. Vajag tam apgriezienu regulatoru. Var to darīt ar poci, var ar to pašu triaku, bet abi varianti mani neapmierina, jo tas motors sāk skaļi rūkt, laikam dēļ tā, ka netiek līdzi sinusoīdai, un tad to sāk raustīt turp-atpakaļ. Cik saprotu, tad, lai kvalitatīvi varētu šādam motoram regulēt apgriezienus, ir jāspēj mainīt spriegumu UN frekvenci, kas nozīmē, ka lietot elektrotīkla maiņstrāvu "pa taisno" nevar. Tātad jātaisa kautkas līdzīgs inverterim ar maināmu frekvenci. Tad nu ir doma ir tāda - vada to visu, protams, mikrokontrolieris. Vispirms taisam līdzstrāvu ar taisngriezi (pa taisno no 220 bez nekāda trafa). Vajadzēs laikam kautkādus panopietnus kondiņus aiz tā. Tālāk 2 traņi - viens npn, otrs pnp, kurus vada kontrolieris ar mainīgu pwm, pie kuriem pieslēgts tas motors. PWM tiek taisīts tā, lai tam motoram veidotos sinusoīda ar nepieciešamo frekvenci un amplitūdu. Izejā drošvien arī kautkādu kondiņu vajadzēs..
Ja gadījumā tajā visā sanāk pārāk liels sprieguma kritums, tad var ar diviem taisngriežiem taisīt divus dažādus līdzspriegumus - pozitīvu un negatīvu, un tos tad lietot tranzistoru ieejās. Vai arī ar mazu trafiņu vispirms pacelt spriegumu. Vai lietot 2 fāzes nevis 1 fāzi un zemi.
Lūdzu komentārus, vai kautkas no tā varētu sanākt, jo maiņstrāvas štellītes man nav īpaši tuvas.
Sūdi sākās kad aiziet powered by . (c)mdz
Un beidzas, kad aiziet raznosā.
Un beidzas, kad aiziet raznosā.
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
Sanāks. Vīri - starp citu, netālu, Ropažu pagastā - tā "kurina" pat lielos 3-fāzu motorus kokapstrādes ierīcei.
Nianses gan ir:
1. Traņi - aizmirstam par BJT, lieli trekni MOSFETi vai pat IGBT ar attiecīgiem draiveriem.
2. "Dead time". Traņi, draiveri, da arī pārējā elektronika nav bezgalīgi ātri, tāpēc būs ĻOTI jāpiedomā, lai nesanāk situācijas, kad viena pusperioda tranis vēl nav līdz galam aizvēries, bet otrs jau sāk vērties vaļā - rezultāts ir kā minimums milzīgi zudumu un ļoti karsti traņi, pārsvarā gan tas viss nodeg zilās liesmās ar paukšķi. AVRiem, ja kas, šādam gadījumam ir paredzēti pāris speciāli gadījumi taimeriem - ne visiem, gan, tāpēc jāskatās datasheetos.
3. Atkarībā no paredzētās jaudas, protams, uzmanīgi jāizvēlas taisngriezis (jā, tiešām ieejā vajadzēs dabūt līdzstrāvu) - it kā nav problēmu dabūt 40A diožu tiltus, bet jāpiedomā ka arī tam var vajadzēt dzesēšanu.
4. Un, protams, jātceras, ka 230V RMS (vai pareizi bija pat aprēķinus izveikt pie 240V?) ar kondensatoru filtriem iztaisnosies uz pat bišku virs 300V, resp. 1.4 reizes vairāk pie 50Hz, laikam tā bija, tajā visā bija iesaistīts ļauns kosīnuss)
5. Ļoti nāksies piestrādāt pie procesora barošanas filtrēšanas, kaut kādā ziņā pat vairāk kā mašīnā - atceros trakos stāstus, kā tie paši vīri ar savu kokapstrādes ierīci kāvās, ka motoru palaišanas brīdī tas satrokšņo tā, ka procis nokaras vai restartējas, kā viens risinājums bija naidīgi LC filtri un vēl vesela kaudze detaļu. Arī pie signālu filtrēšanas nāksies piestrādāt, jo draza kas klejos tur visur apkārt pie tām jaudām var "iešmaukt" arī pa izejām caur visām diodēm un draiveriem. Protams, pie mazākām jaudām to problēmu ir mazāk, bet laikam jau tās pilnībā tomēr nepazūd, tā ka kaut ko nāksies domāt.
Nianses gan ir:
1. Traņi - aizmirstam par BJT, lieli trekni MOSFETi vai pat IGBT ar attiecīgiem draiveriem.
2. "Dead time". Traņi, draiveri, da arī pārējā elektronika nav bezgalīgi ātri, tāpēc būs ĻOTI jāpiedomā, lai nesanāk situācijas, kad viena pusperioda tranis vēl nav līdz galam aizvēries, bet otrs jau sāk vērties vaļā - rezultāts ir kā minimums milzīgi zudumu un ļoti karsti traņi, pārsvarā gan tas viss nodeg zilās liesmās ar paukšķi. AVRiem, ja kas, šādam gadījumam ir paredzēti pāris speciāli gadījumi taimeriem - ne visiem, gan, tāpēc jāskatās datasheetos.
3. Atkarībā no paredzētās jaudas, protams, uzmanīgi jāizvēlas taisngriezis (jā, tiešām ieejā vajadzēs dabūt līdzstrāvu) - it kā nav problēmu dabūt 40A diožu tiltus, bet jāpiedomā ka arī tam var vajadzēt dzesēšanu.
4. Un, protams, jātceras, ka 230V RMS (vai pareizi bija pat aprēķinus izveikt pie 240V?) ar kondensatoru filtriem iztaisnosies uz pat bišku virs 300V, resp. 1.4 reizes vairāk pie 50Hz, laikam tā bija, tajā visā bija iesaistīts ļauns kosīnuss)
5. Ļoti nāksies piestrādāt pie procesora barošanas filtrēšanas, kaut kādā ziņā pat vairāk kā mašīnā - atceros trakos stāstus, kā tie paši vīri ar savu kokapstrādes ierīci kāvās, ka motoru palaišanas brīdī tas satrokšņo tā, ka procis nokaras vai restartējas, kā viens risinājums bija naidīgi LC filtri un vēl vesela kaudze detaļu. Arī pie signālu filtrēšanas nāksies piestrādāt, jo draza kas klejos tur visur apkārt pie tām jaudām var "iešmaukt" arī pa izejām caur visām diodēm un draiveriem. Protams, pie mazākām jaudām to problēmu ir mazāk, bet laikam jau tās pilnībā tomēr nepazūd, tā ka kaut ko nāksies domāt.
Whiskey tango hotel
Kam gan ir nodarījusi pāri drusciņa gāzes?
Tagad ir labs brīdis aizbāzt visus savus caurumus ar salvetēm vai lupatām, lai tajos nekrīt instrumenti, skrūves, alva un citas lietas. Ja jau esi tam pieķēries, izdari to pašu arī motoram.
Kam gan ir nodarījusi pāri drusciņa gāzes?
Tagad ir labs brīdis aizbāzt visus savus caurumus ar salvetēm vai lupatām, lai tajos nekrīt instrumenti, skrūves, alva un citas lietas. Ja jau esi tam pieķēries, izdari to pašu arī motoram.
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
Izejas ar optoizolatoriem un tur nekas neiešmauks.
Un 300W nemaz nav tik ļoti daudz - strāvas tātad pāris ampēru robežās.
Un 300W nemaz nav tik ļoti daudz - strāvas tātad pāris ampēru robežās.
Sūdi sākās kad aiziet powered by . (c)mdz
Un beidzas, kad aiziet raznosā.
Un beidzas, kad aiziet raznosā.
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
Tam ventilatora motoram droši der šāds un citi līdzīgie:
http://www.ebay.de/itm/Frequenzumrichter-Siemens-Micromaster-0-4-kW-steckerfertig-/400889964689?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item5d56e76891
http://www.ebay.de/itm/Frequenzumrichter-Siemens-Micromaster-0-4-kW-steckerfertig-/400889964689?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item5d56e76891
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
Varētu būt, ka kautkas tāds der. Taču.... man , kā vienmēr, visu gribas pa savam, neder nekas gatavs. Es gribu, lai es to propelleri varu paregulēt, paglaudot ar pirkstu pa trubu... Pie šādas prasības atkrīt 99% gatavo risinājumu. Atlikušie 1% vai nu nav dabūjami, vai ir kā sastāvdaļa no kautkā varena, ko man nah nevajag.
Tā.. paturpinot šo tēmu. Ar klasisko 4 diožu tiltu tur nesanāk nekādi 300V, bet gan ~145.
~290 var dabūt, ja lieto vienu diodi. Bet tad ir ieberziens uz kondensatoriem, jo lai to izeju dabūtu puslīdz līdzenu, kondiņi mērās milifarados, kas apvienojumā ar nepieciešamo darba spriegumu kļūst par diezgan retu un dārgu mantu. Protams, varbūt tam motoram nemaz nevajag tik ļoti precīzu to sinusoīdu, lai gan man šķiet, ka jo tā būs precīzāka, jo mazāk trokšņu man pēcāk būs jāklausas. Vēl ir variants vislaik mērīt sprieguma un atbilstoši piekoriģēt pwm.
Ja lietotu 2 fāzes, tad varētu dabūt ~250V ar 4 diožu tiltu, vai ~500V ar pustiltu. Ar 500, protams, pietiek. Bet tas 2 fāžu risinājums tāds palīks, ne-portabls.
Vēl ir variants lietot trafu pirms vai pēc. Varbūt pat labāk pēc, jo izskatās, ka zemākam spriegumam/lielākai strāvai paredzētas detaļas ir pieejamākas. Taču mani nedaudz uztrauc trafa lietderības koeficients tad, ja gribēšu nogriezt uz pavisam mazu ātrumu, un izejā frekvence būs, piemēram, 1Hz.
Nu un sakarīgākais variants laikam ir tā kā impulsu barokļos - aiz taisngrieža likt impulsu pumpi, kas ceļ augšā spriegumu un strādā ar gana lielu frekvenci, lai nebūtu jāiespringst uz milzu kondiņiem.
Tā.. paturpinot šo tēmu. Ar klasisko 4 diožu tiltu tur nesanāk nekādi 300V, bet gan ~145.
~290 var dabūt, ja lieto vienu diodi. Bet tad ir ieberziens uz kondensatoriem, jo lai to izeju dabūtu puslīdz līdzenu, kondiņi mērās milifarados, kas apvienojumā ar nepieciešamo darba spriegumu kļūst par diezgan retu un dārgu mantu. Protams, varbūt tam motoram nemaz nevajag tik ļoti precīzu to sinusoīdu, lai gan man šķiet, ka jo tā būs precīzāka, jo mazāk trokšņu man pēcāk būs jāklausas. Vēl ir variants vislaik mērīt sprieguma un atbilstoši piekoriģēt pwm.
Ja lietotu 2 fāzes, tad varētu dabūt ~250V ar 4 diožu tiltu, vai ~500V ar pustiltu. Ar 500, protams, pietiek. Bet tas 2 fāžu risinājums tāds palīks, ne-portabls.
Vēl ir variants lietot trafu pirms vai pēc. Varbūt pat labāk pēc, jo izskatās, ka zemākam spriegumam/lielākai strāvai paredzētas detaļas ir pieejamākas. Taču mani nedaudz uztrauc trafa lietderības koeficients tad, ja gribēšu nogriezt uz pavisam mazu ātrumu, un izejā frekvence būs, piemēram, 1Hz.
Nu un sakarīgākais variants laikam ir tā kā impulsu barokļos - aiz taisngrieža likt impulsu pumpi, kas ceļ augšā spriegumu un strādā ar gana lielu frekvenci, lai nebūtu jāiespringst uz milzu kondiņiem.
Sūdi sākās kad aiziet powered by . (c)mdz
Un beidzas, kad aiziet raznosā.
Un beidzas, kad aiziet raznosā.
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
Es nezinu, vai tik gludi saies ar tikšanu vaļā no trokšņiem, jo trokšņi pie šādām frq modificēšanām ir labākie draugi. Pieļauju, ka tas varētu būt, kā minimums, nobela prēmijas cienīgs atradums-tikt šajā situācijā vaļā no trokšņiem.
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
Nu pwm pēc būtības ir milzu trokšņu avots. Bet es šeit runāju nevis par elektriskiem trokšņiem, bet par reālu dzirdamu troksni, ko tas motors radīs. Un tā kā tas propellers ir salīdzināms ar diezgan ievērojamu spararatu, tas ļoti daudzus elektriskos trokšņus apēdīs. Diemžēl nav ne jausmas, kur ir tā robeža.
Sūdi sākās kad aiziet powered by . (c)mdz
Un beidzas, kad aiziet raznosā.
Un beidzas, kad aiziet raznosā.
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
Ar klasisko 4 diožu tiltu tur nesanāk nekādi 300V
Kā tad šito izsecināji?Cik ir bijusi darīšana ar impulsbarokļiem visiem aiz diožu tilta ir 310-320V.
Kā tad šito izsecināji?Cik ir bijusi darīšana ar impulsbarokļiem visiem aiz diožu tilta ir 310-320V.
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
Jā, ir tur ~300V, bet vakar biju domājis, ka izejā regulēju tikai vienu galu, otrs pieslēgts pie zemes - tad man vajag gan +300, gan -300, bet tilta izejas pret zemi sanāk manis minētie +/-145-150.
Taču var tā nedarīt un raustīt abus galus, tad tiešām pietiks ar vienu pašu taisngriezi, kam izejā ir tie 300.
Taču var tā nedarīt un raustīt abus galus, tad tiešām pietiks ar vienu pašu taisngriezi, kam izejā ir tie 300.
Sūdi sākās kad aiziet powered by . (c)mdz
Un beidzas, kad aiziet raznosā.
Un beidzas, kad aiziet raznosā.
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
Hmm jā pareiz, vajag tak arī otru - negatīvo - pusperiodu kaut kā dabūt...
Whiskey tango hotel
Kam gan ir nodarījusi pāri drusciņa gāzes?
Tagad ir labs brīdis aizbāzt visus savus caurumus ar salvetēm vai lupatām, lai tajos nekrīt instrumenti, skrūves, alva un citas lietas. Ja jau esi tam pieķēries, izdari to pašu arī motoram.
Kam gan ir nodarījusi pāri drusciņa gāzes?
Tagad ir labs brīdis aizbāzt visus savus caurumus ar salvetēm vai lupatām, lai tajos nekrīt instrumenti, skrūves, alva un citas lietas. Ja jau esi tam pieķēries, izdari to pašu arī motoram.
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
Kautko sāku sazīmēt...
R1 ir motors. Izskatās, ka proteus nepazīst maiņstrāvas motorus.
R1 ir motors. Izskatās, ka proteus nepazīst maiņstrāvas motorus.
Sūdi sākās kad aiziet powered by . (c)mdz
Un beidzas, kad aiziet raznosā.
Un beidzas, kad aiziet raznosā.
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
kautko šitādu izspiedu simulācijā:
Tas līnijas tik "resnas" ir dēļ pwm trokšņa. Nez, ko jādara, lai to samazinātu. Kondensators izejā jau ir. Bet varbūt arī nemaz nevajag neko tur darīt. PWM iet ar 8MHz uz 8 bitiem, tātad 1 cikls 31250x sekundē. Pat ja tas motors sāks raustīties ar 31kHz, tad tam tāpat nevajadzētu būt dzirdamam. Teorētiski var pacelt līdz 20MHz, bet jāsāk būs pētīt vai tie traņi vispār ir spējīgi tik ātri nostrādāt.
Tas līnijas tik "resnas" ir dēļ pwm trokšņa. Nez, ko jādara, lai to samazinātu. Kondensators izejā jau ir. Bet varbūt arī nemaz nevajag neko tur darīt. PWM iet ar 8MHz uz 8 bitiem, tātad 1 cikls 31250x sekundē. Pat ja tas motors sāks raustīties ar 31kHz, tad tam tāpat nevajadzētu būt dzirdamam. Teorētiski var pacelt līdz 20MHz, bet jāsāk būs pētīt vai tie traņi vispār ir spējīgi tik ātri nostrādāt.
Sūdi sākās kad aiziet powered by . (c)mdz
Un beidzas, kad aiziet raznosā.
Un beidzas, kad aiziet raznosā.
Re: Derīgie izrakteņi-elektrika, elektronika. Idejas vīzijas
Izskatās pabaisi
Dead time ir?
Dead time ir?
Whiskey tango hotel
Kam gan ir nodarījusi pāri drusciņa gāzes?
Tagad ir labs brīdis aizbāzt visus savus caurumus ar salvetēm vai lupatām, lai tajos nekrīt instrumenti, skrūves, alva un citas lietas. Ja jau esi tam pieķēries, izdari to pašu arī motoram.
Kam gan ir nodarījusi pāri drusciņa gāzes?
Tagad ir labs brīdis aizbāzt visus savus caurumus ar salvetēm vai lupatām, lai tajos nekrīt instrumenti, skrūves, alva un citas lietas. Ja jau esi tam pieķēries, izdari to pašu arī motoram.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest