tolx tramvajs E430 model-T

User avatar
tolx
Rakstītājs
Posts: 3214
Joined: 06 Jan 2015, 16:32
Location: Rīga
Gender: None specified
Contact:

tolx tramvajs E430 model-T

Postby tolx » 28 Jun 2018, 16:36

Būs copy/paste no citurienes, vēlreiz nedrukāšu.

Labrīt!
Tā nu gadījās, ka es arī esmu ticis pie sava pirmā MB. Redzēsim uz cik ilgu laiku, pagaidām tas ir rezerves auto, kamēr Subaru gaida remonta beigas.
Long story short...
Ikdienā braucu ar Subaru Forester, bet kā jau 20 gadīgam auto, reizēm nākas pieremontēt.
Uz maija sākumu sakrita vairākas nopietnas problēmas, kas prasa detaļu gaidīšanu un tā, tapēc auto nācās likt malā, lai staisītu visu un vienā reizē. Kas vēl nav pienākusi... :sad2:
Rezerves auto tika skatīti jau uzreiz, lai gan ikdienā tobrīd traki nevajadzēja. Šķirstot ss ieraudzīju e430 vagonu. Piezvanīju, aizbraucu uz pāķiem, apskatīju, paliku domīgs. :ninja: Bet tad sanāca vairākas šaizes un apstākļi, kad bija ne līdz tam, rezultātā visu maija mēnesi nobraukāju ar tramvaju. Vismaz var alu pēc darba aiziet iedzert... :dzert: Bet vienā brīdī loģistikas jautājumi samilza un nācās atgriezties pie idejas par citu auto. Paskatoties sludinājumos, vagons vēl arvien tirgojās, bet nu jau lētāk. Ok, zaudēt nav ko, zvanam onkam un saucam vēl 200eur mazāk. Šis nopūšas un piekrīt ar, nākas fiksi braukt pakaļ. Turpat uz vietas uztaisam distances reģistrāciju un varu laimīgi stūrēt mājās. :smokin:
Nākamajā dienā jau esmu kļuvis par pilntiesīgu MB saimnieku.
Bļ, nekāds short nesanāca. Sorry not sorry.
Tātad, pats auto.
1998. gada S210 E430, Avantgarde ar pliku, bet pietiekamu komplektāciju, zaļā krāsā, ar gāzi.
Gaišais ādas salons, kas diezgan spēcīgi aizdirsts. Diezgan maz rūsas, jo visu laiku Latvijā, auto bijis laukos un salī redzējis maz. Durvis gan vēl vācijā pa garantiju mainītas.
Odometrā 485k km, visnotaļ ticami. Ir kaudze visādu kāšu un kolhoza, bet kopumā, nekas traģisks.
Jā, beigās tas izmaksāja 800eur un skate līdz 14.02.19.
Plāni? Vispirms - tikt pie aukstuma salonā. Klima rāda kļūdu vārstu blokā - skatīsimies. Nav ne jausmas, kas notiek ar freonu un kompresoru.
Citādi, iztīrīt, sataisīt nestrādājošos sīkumus, pāriet pāri hadenei un braukt. Rudenī redzēsim, ko tālāk. Domas svārstās no atstāšanas svētdienām līdz totālam ziemas vājprātam.
Bildes pagaidām ir maz, kad sakopšu, būs vairāk.
Image
Image
Image

User avatar
tolx
Rakstītājs
Posts: 3214
Joined: 06 Jan 2015, 16:32
Location: Rīga
Gender: None specified
Contact:

tolx tramvajs E430 model-T

Postby tolx » 28 Jun 2018, 16:36

Vēl šis un tas sadarīts.
Vairāk negraužu asfaltu ar radzēm un arkas ar riepām, uzliktas kkādas lietotas continental mizas pareizajā izmērā.
Nomainīts salona apgaismojuma plafons priekšā, viss strādā tagad.
Image
Nopulēti priekšēji lukturi, nav ideāli, bet neskaitāmas reizes labāk kā bija pirms tam. Čoms bik pa spārnu ar nolaida ar pulieri... ehh... :(
Image
Image
Bik atmazgāts rokubalsts, bij tikpat netīrs kā gāzesplīts pēc ziemassvētku šmorēšanas.
Sataisīti stiklu mīzēji - jauns meyle pumpītis un iztīrītas sprauslas.
Ielikts jauns eļļas tausts, jo vecajam bija nolūzis rokturis.
Image
Image
Un izkratīta tonna zemes no bagažnieka durvju apšuvuma. Klipši gan tur vairāk nav nekā ir, bet vismaz pagaidām nost nekrīt un pārvalku var piestiprināt.
Tālāk rindā eļļas maiņa motorā un tad skatīsimies, kas apakšā atklāsies. Ir visas aizdomas ka stūres pastiprinātāja sūknim drīz būs kirdikt un tapēc
arī aizmugure neceļās uz augšu (sūknis divkontūru, ar speciālu eļļu).
Cik riepu maiņas laikā palūrēju piekari, izskatās kā no akmens laikmeta, māc aizdomas ka neviens nav tur līdis pēdējos 10 gadus. Stabilizatoram viss izjucis. Cita lieta -
atsaites un bukses kopā maksā nepilnus 40eur :D
Image
Image
Bet nu, visādi citādi, prieks braukt. Jāsalodē vēl aux, lai var klausīties kaut ko bez radio (changers gan grabažniekā ir, bet nu...)
Image

User avatar
tolx
Rakstītājs
Posts: 3214
Joined: 06 Jan 2015, 16:32
Location: Rīga
Gender: None specified
Contact:

tolx tramvajs E430 model-T

Postby tolx » 28 Jun 2018, 16:37

Bet nu, piektdien sapirkos visādas figņas un braucu uz darbnīcu mainīt. Plāns - eļļa, hidraulikas eļļa, hidrosfēras, varbūt vēl kādi sīkumi.
Image
Pa visu auto atradu 2 caurumus - kabatas aiz pakaļējiem ratiem.
Jāatrod kāds, kas varētu operatīvi sametināt, tad jau būs labi. Un šļakatniekus vajag.
Varbūt te ir kāds, kas vēlas sametināt?
Image
Image
Sagribējās atdzīvināt miglas priekšā. Kreiso izdevās, bet aizmugurējā vāciņa tāpat nav. Labajai savukārt ar visu vāciņu kontakti nopuvuši
un reflektors atā. Rezumē - jaunas miglas 40eur no IC un provodkas gali šrotā, bet to nākammēnes.
Motoram eļļa diez vai bij mainīta intervālā.... kartera skrūve labi pievilkta, vecais filtrs sadalījās man rokās. :emo:
Iekšā Ravenol HCS 5w40 un Knecht filtrs. Sagāja 8.3 litri apmēram, pēc tostera nedaudz nepierasti ar tādiem tilpumiem operēt.
Paskatīsimies, kāds būs eļļas patēriņš.
Image
Ar hidrauliku bija tā, ka nopirku es auto stāvoklī "gliseris paātrinās" - aizmugure vilkās pa zemi. Tiesa, klaju sitienu uz bedrēm nebija.
Šim agregātam aizmugurē amortizācija līdzīgi kā citroen - amortizators ir prasts hidrocilindrs, savukārt pašu amortizācijas funkciju nodrošina
sfēras - tur zem membrānas ir slāpeklis (laikam), brīvo tilpumu piepilda ar hidroeļļu. Spiedienu sistēmā nodrošina stūres pastiprinātāja sūknis.
Visam tam vajag savu specifisko hidroeļļu (ar MB pielaidi). Lauķi tur bija salējuši Dexron. Cik ilgi tā bija braukts, nezinu....
Atsūcu zampu no rezervuāra, atskrūvēju sfēras (brīnumainā kārtā viss atskrūvējās), izlaidu cik varēju visu no aizmugures.
Samainīju, saskrūvēju, salēju pareizo eļļu. No stūres kontūra ārā visu nedabūju, sajaukums tāpat ir. Palika bik labāk, bet aizmugure nepacēlās tāpat.

Image
Image
Svētdien palasīju vēl internetus, padomāju un braucu labot situāciju. Aizmugures uzpumpēšanu nodrošina vārsts, kas caur sviru ir pievienots aizmugures stabilizatora stienim -
tas pagriežas un vārsts paver vienu vai otru izeju. Viss izskatās kā no akmens laikmeta un nekad nav aiztikts.... Trīcošām rokām (jo ja salūzīs, tad fig dabūs vajadzīgo detaļu) skrūvēju
un izdodas - regulācijas svira ir uz galda. Notīrīju, sasmērēju, saregulēju. Manuāli grozot vārstu, izdzinu šķidrumu pa visu sistēmu. Tagad saliekot kopā, ir ok.
Priekša tāpat ir bik par augstu, jo uzlikas biezākas gumijas virs atsperēm.
Image
Bonusā, aizmugurē kāds ir amputējis ksenona līmeņa devēju. Labi ka vadi vismaz palikuši, varēs atjaunot.
Image

User avatar
tolx
Rakstītājs
Posts: 3214
Joined: 06 Jan 2015, 16:32
Location: Rīga
Gender: None specified
Contact:

tolx tramvajs E430 model-T

Postby tolx » 28 Jun 2018, 16:39

Ko vēl vajag... Sametināt tās kabatas aiz pakaļratiem - vakar izkasīju kilogramu grunts no vienas puses ārā. Madar, kā tu skaties uz šo jautājumu? :crazy:
Un dabūt aukstumu salonā. Sausinātāju nopirku, jāieskrūvē vietā un jābrauc pildīt, redzēsim kas vēl izlīdīs.
Image

User avatar
mad
Rakstītājs
Posts: 1737
Joined: 18 Nov 2014, 22:47
Location: Ogre
Gender: None specified
Contact:

tolx tramvajs E430 model-T

Postby mad » 28 Jun 2018, 17:37

tolx wrote:Source of the post Ko vēl vajag... Sametināt tās kabatas aiz pakaļratiem - vakar izkasīju kilogramu grunts no vienas puses ārā. Madar, kā tu skaties uz šo jautājumu? :crazy:


Ja tu vari saorganizēt vietu ar bedri vai pacēlāju un elektrību uz šo vīkendu, tad varam kko fiksi sadarīt. Pēc tam pāris vīkendus nebūšu uz vietas, un vēl pēc tam spīd pārvākšanās ar visām no tā izrietošajām sekām.

User avatar
tolx
Rakstītājs
Posts: 3214
Joined: 06 Jan 2015, 16:32
Location: Rīga
Gender: None specified
Contact:

tolx tramvajs E430 model-T

Postby tolx » 28 Jun 2018, 17:40

Nu, principā varu saorganizēt, jā.

Sent from my Land Rover Explore using Tapatalk
Image

User avatar
mad
Rakstītājs
Posts: 1737
Joined: 18 Nov 2014, 22:47
Location: Ogre
Gender: None specified
Contact:

tolx tramvajs E430 model-T

Postby mad » 28 Jun 2018, 18:56

Nu dafai. Man laikam pa lielam abas dienas brīvas. Izdoma kur un padod zinju. Rit ari domaju Subaram dabut skati, ta ka vares aizvest lietas.

User avatar
tolx
Rakstītājs
Posts: 3214
Joined: 06 Jan 2015, 16:32
Location: Rīga
Gender: None specified
Contact:

tolx tramvajs E430 model-T

Postby tolx » 02 Jul 2018, 16:28

Tā jā, kārtējā kvalitatīvi garažā pavadītās brīvdienas :alkofest:
Ar w210 korozijas problēmām lielākā daļa gan jau ir pazīstami. Es ar biju salasījies, kas un kā,
bet nopirktais eksemplārs lika cerēt ka nav viss tik slikti kā internetos redzams. Nu, kā lai saka... :rofl:
Image
Pirms nedēļas atradu 2 caurumus kabatās aiz pakaļratiem. Labā pusē tāds 5cm diametra aplis, kreisā pusē gan plaukstas lieluma caurums.
Pierunāju čomu weekendā bik pametināt, lai vismaz nav atklātu caurumu. Mhm, kā tad.
Vispirms jau āķis vairs nav noņemams - kāds ir nolauzis atslēgu un tur viss pārvērties fosīlijā. Bamperi noņemt var, bet nav forši.
Sākot kko graizīt, kreisā puse beigās izrādījās pat labāka. Jā, bij lielāks robs, bet apkārt normāls metāls pie kā piemetināt.
Image
Image
Labajā pusē, sākot griezt un bakstīt, grūti bij apstāties, lai neizārdītu visu. Izskatās slikti, bet nu... varēja būt traģiskāk.
Image
Image
Image
Image
Pagaidām tika kkā piemetināts, lai var līdz rudenim izbraukt un nenāk laikapstākļi salonā. Skaidrs ka pa ziemu šogad nebrauksim, tā vietā jāmeklē
labs metinātājs. Ir kādam padomā, kas varētu tās šausmas uzņemties? :aleluja:
Tāpat meklēju vietu ziemošanai.

Pie esošā karstuma, kkā gribas arī strādājošu klimatkontroli, vaļā logi pie +28 baigi nepalīdz, lūkas nav.
Ar iebūvēto diagnostiku noskaidroju ka kļūdas par kondicioniera daļu nemet, bet spiedienu gan rāda nekādu tur.
Uzpildes ventili paspaidot, kkas ārā nāk, tātad viss nav izkūpējis. Neliels mierinājums. :reeka:
Nomainīju sausinātāju (ar otro reizi, pirmajā reizē nopirku nepareizo). Vismaz zem luktura nav sapuvis un trubas arī atskrūvējās.
Aizbraucu uz ganību dambja riepu garažu sestdien, pamēģināt sapildīt. Atradām vienu sūci - par vāju pievilku vienu no devējiem, baidoties nolauzt.
Atslēga uz 19 un ir ok. Slēdzam iekšā kompresoru un klausamies kkādu graboņu. :dusma: Skaidrs, kompresors pats par sevi strādā, bet skaņas nevieš uzticību.
Izlaidām ārā gāzīti, piebrauks citreiz. Kamēr Madars metināja, noņemu kompresora skriemeli - tur gultnim polārlapsa. Jācer ka tas bija vienīgais, kas grabēja.
Image
Image
Pie viena, pamanīju ka motoram priekša nopuņķojusies. Sūcās no eļļas filtra glāzes un viena izvada motora priekšpusē (kur paredzēts eļļas manometru skrūvēt).
Glāzei blīves ir pieejamas, izvadam jāsaprot, kādu īsti vajag. Samainīt šķiet nav baiso problēmu, bet saprotu ka tas palīdz uz gadu, pēc tam maini atkal.
Image
Image

Un gaudo reduktors. Gaudo visu laiku, pieauguot ātrumam paliek skaļāks. Tonalitāte gan mainās, dodot virsū vai atmetoties, bet tāpat skan pēc veca trolejbusa.
Labi vismaz ka griežas viegli, neķerās. Tiesa, eļļu nomainīt varētu būt jautrs uzdevums... ieliešanas korķis ir pārvērties fosīlijā.
Kādam varbūt ir idejas un padoms, kā dabūt ārā? Orģināli tur jāskrūvējas 6kantei uz 14.
Ņemt nost dikti negribas, maiņa pret citu ar varētu būt pagrūta, hvz no kā vēl attiecību varēs pielasīt.
Image

Bet neskatoties uz to visu, pagaidām šķiet ka tas auto tāpat ir krietni labāks kā alternatīvie piedāvājumi tajā cenā. Katrā ziņā, braukt noteikti ir lielāks prieks.

Image
Image

User avatar
tolx
Rakstītājs
Posts: 3214
Joined: 06 Jan 2015, 16:32
Location: Rīga
Gender: None specified
Contact:

tolx tramvajs E430 model-T

Postby tolx » 16 Jul 2018, 12:29

Ja valsts dod brīvu pirmdienu, tad tā ir jāizmanto.
Sapircījos visādus hlamus un braucu mainīt.

Vispirms sāku ar haubes atvēršanas ručku - tā bija salūzusi, galā uztaisīts no trubas pavelkamais.
Jauna detaļa 9 eur, noteikti ir tā vērts.
Pēc tam stabilizatoru bukses un atsaites. Tur viss bija no akmens laikmeta, jau uz aci redzams ka prasās uz maiņu.
Priekšā nolauzu vienu bukses kronšteina skrūvi - dabūju ārā uzkarsējot. Bukses vēl ar orģinālajiem kodiem virsū.
Atpakaļ salikās diezgan viegli.

Aizmugurē aprāvu 2 skrūves uz seškanti un vienu nolauzu. Neko jau, ārā izdabūju visas. Te bij nedaudz labākā stāvoklī gumijas, bet tāpat prasījās uz maiņu.
Pēc šīm izdarībām konstatēju ka piekarē ir pazuduši 90% trokšņu - negrab vairāk uz bedrēm. Bukses svirām gan tāpat ir saplaisājušas
un dažas diezgan pabeigtas, bet tas vēlāk.

Fiksi samainīju gultni kondicioniera skriemelim. Jābrauc uzpildīt, jāskatās, kādi trokšņi vēl parādīsies.

Nomainīju spriegotāja rullīti un celiņsiksnu, vairāk gan savam mieram, jo šķiet ka ne pārāk sen jau siksna bija mainīta.
Gribēju arī samainīt blīvītes siltummainim, bet momentā noraujot vienai skrūvei galvu, sapratu ka laikam nevajag...
Atskrūvēju tikai eļļas filtra glāzi un nomainīju blīvi zem tās. Pārējās citreiz, kad būs pie rokas normāli urbji un tā, jo izskatās ka viss labi piepuvis.

Nopirku arī lampiņas paneļa apgaismojumam, vajag tikai saņemties un samainīt.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

User avatar
tolx
Rakstītājs
Posts: 3214
Joined: 06 Jan 2015, 16:32
Location: Rīga
Gender: None specified
Contact:

tolx tramvajs E430 model-T

Postby tolx » 16 Jul 2018, 12:34

Tā kā kondicioniera gultnis tomēr bija pie vainas, tad nospļāvos un paņēmu šrotā citu kompresoru. Piektdienas vakarā bik papisos, bet samainīju.
Kāds jau tur bija līdis ar savām līkajām rociņām, jo no 3 skrūvēm bija tikai 2 palikušas. Nu labi, tāpat tam kompresoram nav kur likties.
Skriemeli uzliku savu, jauns gultnis tak, neies izmest. Un vecajam frikcijas gredzens bija saplīsis.

Nākamais rindā būtu tas reduktors, bet tad jāsaņemās ir noņemt un tad eļļu samainīt, skaidrs ka uz mašīnas tās skrūves nesamainīt.
Bet laikam pirms ķerties tam klāt, vajag ar augstspiedienu nomazgāt tur visas sviras n shit, lai redzētu ko skrūvēt vaļā.
Image

User avatar
tolx
Rakstītājs
Posts: 3214
Joined: 06 Jan 2015, 16:32
Location: Rīga
Gender: None specified
Contact:

tolx tramvajs E430 model-T

Postby tolx » 17 Jul 2018, 11:17

Aizbraucu vakar sapildīt kompresoru - beidzot strādā. Kilograms gāzītes sagāja sistēmā.
Pie viena samainīju ķīļsiksnu starp kondicioniera ventilatoriem, lai droši griežas abi. Jā, šitam tikai vienā ir motors, otrs griežas ar siksnu līdzi :crazy:
Vakarā izsūcu bik salonu, paskatījos kas notiek ar filtriem. Putekļu filtri izrādās nemaz nav, ogles filtri vēl orģinālie laikam. Būs jāmaina. Norāvu telefona paneli, tagad vēl jāatrod, kur tas vads pieslēgts.
Saregulēju un sataisīju bardačokam vāciņu, tagad labi veras ciet un nekrīt vaļā ar blīkšķi. Panelī saliku trūkstošās lampiņas, bet tāpat nedeg, būs jāņem pavisam ārā un jāskatās, kas tur noticis.
Vajag vēl izpūtējam vienu līkumu samainīt, tur no trubas caurlaidības palikuši vien kādi 30%. Te ir kāds metinātājs? :crazy:

Image
Image
Image
Image
Image


Return to “Mūsu auto”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest