Audi B3 bremžu pastiprinātāja upgrade
Posted: 18 Mar 2015, 22:57
Tā nu gadījās, ka gribēju "pa fikso" nomainīt blīvi, kas atrodas starp galveno bremžu cilindru un vakuumpastiprinātāja bunduli (paldies mad par tās sagādāšanu), bet savas muļķības pēc, to liekot kopā netrāpīju visus daiktus tiem paredzētajos caurumos, kā rezultātā salauzu vakuumņikam iekšas. Piedevām vēl secināju, ka vai nu šo darbību rezultātā, vai vienkārši vecuma dēļ, caur cilindru vakuumņikā sūc iekšā bremžu šķidrumu. Tātad kapi cilindram un pastiprinātājam.
Cita nav, braukt nav ar ko. Apskatīju vairākus scenārijus, bet paliku pie tā, ko var uztaisīt no mājās atrodamajiem priekšmetiem. Un pats galvenais no tiem - dubultais vakuumpastiprinātājs ar galveno cilindru no Audi A8 D2. Diametrs tam ir pat nedaudz mazāks kā oriģinālajam - B3 ir 9", bet D2 - 8"+7". Protams, tas ir garāks, taču tā kā man tur dzīvo R4, tad visa kreisā puse motortelpā neizmantota, aizkam garums nesatrauc.
Ir nelielas atšķirības stiprinājumos - D2 vakuumņiks stiprinās ar 2 skrūvēm, B3 ar 4. Taču tās 2 ir tieši tādā pat attālumā, kā pa diagonāli pretējās no četrām B3 skrūvēm. Varētu itkā pofigā skrūvēt uz tām 2, bet tā kā to ir paredzēts iesēdināt konusos, un ap pedāļā štoku tam ir kautkāda švamme, gumijas gofra utt, kas atmetās pret caurumu ugunssienā caur kuru štoks iet uz salonu, nospriedu uztaisīt pārejas flanci.
Urbjam nelielu caurumu (wth, tas ir urbums vai caurums?)... Dedra FTW
Te jau gatavs:
Vēl viena būtiska atšķirība ir pedāļa štoka garums - D2 vakuumņikam tas ir daudz īsāks. Taču gabals ūdensvada caurules vienmēr palīdz autobūvē
Te pats dienas varonis ar pagarināto štoku
Izskatās cerīgi
Vēl kāda nianse - B3 cilindram ir 4 izejas, no kurām izmantotas ir tikai 3, bet D2 tikai divas. Taču, kā jau likās , tās izejas ir pa pāriem savienotas, tāpēc tika uztaisīts risinājums ar trejgabalu ārpusē. Vienīgi jānomaina to trejgabalu būs uz lielāku, jo tur pienākas būt resnākai trubiņai, un arī štuceris cilindrā ir resnais - nemērīju vītni, bet tas, kurš skrūvējas ar 12o atslēgu.
Šitās detaļas ir liekas
Jā, procesa gaitā pavisam negaidīti atklājās, ka tas nedraudzējas ar vienu no bremžu trubiņām, kas pieskrūvētas abs blokam sānā. Tāpēc tika pieņemts lēmums turpmāk iztikt bez abs. Es gan neesmu anti abs fans, uzskatu, ka tā ir laba un noderīga fīča, bet šis konkrētais tāpat nestrādāja, jo kāds ģēnijs bija 3 sensorus iedzinis pa dziļu un norīvējis pret granātām, turklāt, lai gan nenoliedzami šis modelis ir spēris būtisku soli autobūves vēsturē, diemžēl tas ir morāli novecojis un jālaiž pelnītā atpūtā. Ja šim auto kādreiz būs abs, tad tas būs ar EDL, piemēram no C4.
Pirmais testdraivs liek domāt, ka būs baigi labi - pedālis spiežas viegli, bremzējas labi.
Cita nav, braukt nav ar ko. Apskatīju vairākus scenārijus, bet paliku pie tā, ko var uztaisīt no mājās atrodamajiem priekšmetiem. Un pats galvenais no tiem - dubultais vakuumpastiprinātājs ar galveno cilindru no Audi A8 D2. Diametrs tam ir pat nedaudz mazāks kā oriģinālajam - B3 ir 9", bet D2 - 8"+7". Protams, tas ir garāks, taču tā kā man tur dzīvo R4, tad visa kreisā puse motortelpā neizmantota, aizkam garums nesatrauc.
Ir nelielas atšķirības stiprinājumos - D2 vakuumņiks stiprinās ar 2 skrūvēm, B3 ar 4. Taču tās 2 ir tieši tādā pat attālumā, kā pa diagonāli pretējās no četrām B3 skrūvēm. Varētu itkā pofigā skrūvēt uz tām 2, bet tā kā to ir paredzēts iesēdināt konusos, un ap pedāļā štoku tam ir kautkāda švamme, gumijas gofra utt, kas atmetās pret caurumu ugunssienā caur kuru štoks iet uz salonu, nospriedu uztaisīt pārejas flanci.
Urbjam nelielu caurumu (wth, tas ir urbums vai caurums?)... Dedra FTW
Te jau gatavs:
Vēl viena būtiska atšķirība ir pedāļa štoka garums - D2 vakuumņikam tas ir daudz īsāks. Taču gabals ūdensvada caurules vienmēr palīdz autobūvē
Te pats dienas varonis ar pagarināto štoku
Izskatās cerīgi
Vēl kāda nianse - B3 cilindram ir 4 izejas, no kurām izmantotas ir tikai 3, bet D2 tikai divas. Taču, kā jau likās , tās izejas ir pa pāriem savienotas, tāpēc tika uztaisīts risinājums ar trejgabalu ārpusē. Vienīgi jānomaina to trejgabalu būs uz lielāku, jo tur pienākas būt resnākai trubiņai, un arī štuceris cilindrā ir resnais - nemērīju vītni, bet tas, kurš skrūvējas ar 12o atslēgu.
Šitās detaļas ir liekas
Jā, procesa gaitā pavisam negaidīti atklājās, ka tas nedraudzējas ar vienu no bremžu trubiņām, kas pieskrūvētas abs blokam sānā. Tāpēc tika pieņemts lēmums turpmāk iztikt bez abs. Es gan neesmu anti abs fans, uzskatu, ka tā ir laba un noderīga fīča, bet šis konkrētais tāpat nestrādāja, jo kāds ģēnijs bija 3 sensorus iedzinis pa dziļu un norīvējis pret granātām, turklāt, lai gan nenoliedzami šis modelis ir spēris būtisku soli autobūves vēsturē, diemžēl tas ir morāli novecojis un jālaiž pelnītā atpūtā. Ja šim auto kādreiz būs abs, tad tas būs ar EDL, piemēram no C4.
Pirmais testdraivs liek domāt, ka būs baigi labi - pedālis spiežas viegli, bremzējas labi.