Audi C4 durvju eņģes remonts.
Posted: 19 Nov 2014, 01:04
Kā zināms, lielākajai daļai cešku šofera durvju nobraukums ir tik liels, ka eņģes ir izdilušas, kā rezultātā durvis ļurkājas pa dažiem milimetriem, varbūt pat grūti veras ciet un grab. Manējās, protams, nebija izņēmums. Jau pirms dažiem gadiem apakšējo eņģi biju nomainījis uz eņģi no donora, bet tā arī nebija īpaši labāka, un nu jau arī tā bija izdilusi par traku, un nolēmu kopā ar pārējiem remontdarbiem arī eņģu jautājumu atrisināt.
Lietotas labas atrast nereāli. Šī eņģe ir tikai C4, turklāt priekšējās atšķiras no aizmugurējām, un apakšējās arī kreisā no labās atšķiras. Jauna spārēs - 114.32€. Nu nav tā ka baigais kosmoss, bet gana daudz ciparu, lai apdomātu alternatīvas.
Bija dzirdēti stāsti, ka izdilstot asītes, un varot to uztaisīt jaunu no vārstu kātiem. Šī teorija gan neapstiprinājās, lai gan pieļauju, ka asīti vajadzības gadījumā no vārstu kāta uztaisīt var.
Te tā ir izjaukta pa daļām:
Nu tipiski viņa ir sarūsējusi, bet man tur viņa jau ir nopucēta un nokrāsota, bet tas lietas būtību nemaina. Tātad pats galvenais - tajā ir bronzas (laikam) buksītes, un izdilst tieši tās, nevis pati eņģe. Arī asīte manā gadījumā izskatījās lietojama, bet dabūju nerūsējušu, tāpēc nomainīju. Un tagad labā ziņa - buksītes un asīte ir vienādas visām četrām durvīm
Asīte ir 8mm, buksītēm ārējais diametrs - 10mm.
Tātad ņemam labu aizmugurējo eņģi (tās noteikti nav deficīts), rūpīgi ar fleksi nofleksējam to nost no buksītēm, jo izvilkt laukā tās nevar. Es vispirms nofleksēju to galu ar buksītēm nost no pārējās eņģes, tad pa vidu uz pusēm, un katru daļu gareniski iefleksēju divās vietās, protams ne līdz galam, lai nesabojātu buksīti, un beigās uzmanīgi ar meiseli pārcirtu.
Arī izdabūt izdilušās buksītes no šoferdurvju eņģes nav viegli. Sākumā bija doma uztaisīt speciālu puļķi ar ko tās izsist, bet beigās tomēr iestellēju urbjmašīnā, izurbu ar 9.8mm, un atlikumu tad varēja izlauzt ārā.
Nu un tālāk jau viss vienkārši - sapresējam bukses, sasmērējam (es iesmērēju silikona bremžu smēri), liekam kopā.
Te jau salikta:
Pieskrūvēt vienu skrūvi pie virsbūves, nenoņemot spārnu, ir nenormāls čakars.
Ar augšējām eņģēm situācija ir nedaudz labāka, jo tās ir vienādas abās priekšējās durvīs, un tā kā man bija donora pasažierpuses eņģe labā stāvoklī, tad to arī uzliku. Taču izskatās, ka augšējai eņģei princips ir tāds pats - arī iekšā ir buksīte, kuras garums ir tāds pats, kā pakaļējām durvīm, tā ka nepieciešamības gadījumā arī to var atremontēt.
Protams, ja izbeigsies arī visas labās aizmugurējās eņģes, tās buksītes, kā arī asītes var izgatavot jaunas.
Lietotas labas atrast nereāli. Šī eņģe ir tikai C4, turklāt priekšējās atšķiras no aizmugurējām, un apakšējās arī kreisā no labās atšķiras. Jauna spārēs - 114.32€. Nu nav tā ka baigais kosmoss, bet gana daudz ciparu, lai apdomātu alternatīvas.
Bija dzirdēti stāsti, ka izdilstot asītes, un varot to uztaisīt jaunu no vārstu kātiem. Šī teorija gan neapstiprinājās, lai gan pieļauju, ka asīti vajadzības gadījumā no vārstu kāta uztaisīt var.
Te tā ir izjaukta pa daļām:
Nu tipiski viņa ir sarūsējusi, bet man tur viņa jau ir nopucēta un nokrāsota, bet tas lietas būtību nemaina. Tātad pats galvenais - tajā ir bronzas (laikam) buksītes, un izdilst tieši tās, nevis pati eņģe. Arī asīte manā gadījumā izskatījās lietojama, bet dabūju nerūsējušu, tāpēc nomainīju. Un tagad labā ziņa - buksītes un asīte ir vienādas visām četrām durvīm
Asīte ir 8mm, buksītēm ārējais diametrs - 10mm.
Tātad ņemam labu aizmugurējo eņģi (tās noteikti nav deficīts), rūpīgi ar fleksi nofleksējam to nost no buksītēm, jo izvilkt laukā tās nevar. Es vispirms nofleksēju to galu ar buksītēm nost no pārējās eņģes, tad pa vidu uz pusēm, un katru daļu gareniski iefleksēju divās vietās, protams ne līdz galam, lai nesabojātu buksīti, un beigās uzmanīgi ar meiseli pārcirtu.
Arī izdabūt izdilušās buksītes no šoferdurvju eņģes nav viegli. Sākumā bija doma uztaisīt speciālu puļķi ar ko tās izsist, bet beigās tomēr iestellēju urbjmašīnā, izurbu ar 9.8mm, un atlikumu tad varēja izlauzt ārā.
Nu un tālāk jau viss vienkārši - sapresējam bukses, sasmērējam (es iesmērēju silikona bremžu smēri), liekam kopā.
Te jau salikta:
Pieskrūvēt vienu skrūvi pie virsbūves, nenoņemot spārnu, ir nenormāls čakars.
Ar augšējām eņģēm situācija ir nedaudz labāka, jo tās ir vienādas abās priekšējās durvīs, un tā kā man bija donora pasažierpuses eņģe labā stāvoklī, tad to arī uzliku. Taču izskatās, ka augšējai eņģei princips ir tāds pats - arī iekšā ir buksīte, kuras garums ir tāds pats, kā pakaļējām durvīm, tā ka nepieciešamības gadījumā arī to var atremontēt.
Protams, ja izbeigsies arī visas labās aizmugurējās eņģes, tās buksītes, kā arī asītes var izgatavot jaunas.