Audi C4 durvju eņģes remonts.

User avatar
Aig
Rakstītājs
Posts: 9708
Joined: 17 Nov 2014, 02:33
Gender: None specified
Contact:

Audi C4 durvju eņģes remonts.

Postby Aig » 19 Nov 2014, 01:04

Kā zināms, lielākajai daļai cešku šofera durvju nobraukums ir tik liels, ka eņģes ir izdilušas, kā rezultātā durvis ļurkājas pa dažiem milimetriem, varbūt pat grūti veras ciet un grab. Manējās, protams, nebija izņēmums. Jau pirms dažiem gadiem apakšējo eņģi biju nomainījis uz eņģi no donora, bet tā arī nebija īpaši labāka, un nu jau arī tā bija izdilusi par traku, un nolēmu kopā ar pārējiem remontdarbiem arī eņģu jautājumu atrisināt.
Lietotas labas atrast nereāli. Šī eņģe ir tikai C4, turklāt priekšējās atšķiras no aizmugurējām, un apakšējās arī kreisā no labās atšķiras. Jauna spārēs - 114.32€. Nu nav tā ka baigais kosmoss, bet gana daudz ciparu, lai apdomātu alternatīvas.
Bija dzirdēti stāsti, ka izdilstot asītes, un varot to uztaisīt jaunu no vārstu kātiem. Šī teorija gan neapstiprinājās, lai gan pieļauju, ka asīti vajadzības gadījumā no vārstu kāta uztaisīt var.
Te tā ir izjaukta pa daļām:
Image
Nu tipiski viņa ir sarūsējusi, bet man tur viņa jau ir nopucēta un nokrāsota, bet tas lietas būtību nemaina. Tātad pats galvenais - tajā ir bronzas (laikam) buksītes, un izdilst tieši tās, nevis pati eņģe. Arī asīte manā gadījumā izskatījās lietojama, bet dabūju nerūsējušu, tāpēc nomainīju. Un tagad labā ziņa - buksītes un asīte ir vienādas visām četrām durvīm :)
Asīte ir 8mm, buksītēm ārējais diametrs - 10mm.
Tātad ņemam labu aizmugurējo eņģi (tās noteikti nav deficīts), rūpīgi ar fleksi nofleksējam to nost no buksītēm, jo izvilkt laukā tās nevar. Es vispirms nofleksēju to galu ar buksītēm nost no pārējās eņģes, tad pa vidu uz pusēm, un katru daļu gareniski iefleksēju divās vietās, protams ne līdz galam, lai nesabojātu buksīti, un beigās uzmanīgi ar meiseli pārcirtu.
Arī izdabūt izdilušās buksītes no šoferdurvju eņģes nav viegli. Sākumā bija doma uztaisīt speciālu puļķi ar ko tās izsist, bet beigās tomēr iestellēju urbjmašīnā, izurbu ar 9.8mm, un atlikumu tad varēja izlauzt ārā.
Nu un tālāk jau viss vienkārši - sapresējam bukses, sasmērējam (es iesmērēju silikona bremžu smēri), liekam kopā.
Te jau salikta:
Image
Pieskrūvēt vienu skrūvi pie virsbūves, nenoņemot spārnu, ir nenormāls čakars.

Ar augšējām eņģēm situācija ir nedaudz labāka, jo tās ir vienādas abās priekšējās durvīs, un tā kā man bija donora pasažierpuses eņģe labā stāvoklī, tad to arī uzliku. Taču izskatās, ka augšējai eņģei princips ir tāds pats - arī iekšā ir buksīte, kuras garums ir tāds pats, kā pakaļējām durvīm, tā ka nepieciešamības gadījumā arī to var atremontēt.
Protams, ja izbeigsies arī visas labās aizmugurējās eņģes, tās buksītes, kā arī asītes var izgatavot jaunas.
Sūdi sākās kad aiziet powered by . :roll: (c)mdz
Un beidzas, kad aiziet raznosā.

User avatar
wth
Skarbais
Posts: 6931
Joined: 12 Nov 2014, 22:41
Gender: None specified
Contact:

Re: Audi C4 durvju eņģes remonts.

Postby wth » 22 Nov 2014, 02:12

NĀIS. Es gan gribētu piebilst, ka man šādos lietojumos gribētos pamēģināt to interesanto Fuchs motociklu ķēžu smēri - silikona bāze, aerosols, virskārta apkalst un neļauj pieķerties mēsliem, bet tai pat laikā ir visnotaļ slīdīga. Izmēģināta uz tirkšķenēm, atslēgām (tām, dzīvokļu), pat amortizatoru atbalstiem - tā lietiņa ir gumijas neitrāla, ja kas, lai nesabojātu moču ķēžu blīvgredzenus - un pašlaik izskatās vienotaļ pozitīvi.

Image
Whiskey tango hotel
Kam gan ir nodarījusi pāri drusciņa gāzes?
Tagad ir labs brīdis aizbāzt visus savus caurumus ar salvetēm vai lupatām, lai tajos nekrīt instrumenti, skrūves, alva un citas lietas. Ja jau esi tam pieķēries, izdari to pašu arī motoram.

User avatar
Aig
Rakstītājs
Posts: 9708
Joined: 17 Nov 2014, 02:33
Gender: None specified
Contact:

Audi C4 durvju eņģes remonts.

Postby Aig » 15 Dec 2015, 00:47

Tā, vajadzēja nomainīt arī pasažiera durvīm eņģi. Bija doma, ka varēs uzlikt no donora, bet - vienam izdilusi, otram nobloķējies viens no tiem diviem veltnīšiem. Principā ir varianti no abām sakombinēt vienu, mēģināt iekustināt to veltnīti (pēc diennakts mirkšanas bremžu šķidrumā, ar roreni to var pakustināt par ~5 grādiem), taču sasmērēt to nav iespējas, tāpēc nez vai tas būs uz ilgu. Un pēdējais - izjaukt, nourbjot atvalcēto galu, un izdomāt jaunu asīti.
Izdomāju šādu risinājumu:
Image
Taču man tā īsti nepatīk. Tas dzelzis, kurā ieskrūvējas skrūves gals, ir baig plāns - 4mm, un vecais caurums ir izjāts ~7mm, kas priekš 8mm vītnes iegriešanas ir nedaudz par lielu, turklāt baigi grūti to vītni iegriezt perpendikulāri virsmai. Varbūt vienīgi ar smalko vītni sanāktu labāk. Itkā vēl tur kādi 2mm ir rezervē, varētu uzmetināt virsū, lai biezāks, tik man bail, ka tajā metinājumā urbjot, es sačakarēšu to caurumu vēl vairāk.

Visticamāk, ka pagaidām izvēlēšos pirmo variantu, bet nu - ir viela pārdomām tiem laikiem, kad arī pasažiera eņģes vairs nebūs.
Sūdi sākās kad aiziet powered by . :roll: (c)mdz
Un beidzas, kad aiziet raznosā.

User avatar
Jim-Beam
Posts: 705
Joined: 22 Nov 2014, 01:38
Gender: None specified
Contact:

Audi C4 durvju eņģes remonts.

Postby Jim-Beam » 15 Dec 2015, 00:57

ko darīt tādā gadījumā ja durvju eņģes atpere tās betur? Nu topše parasti durvis atver līdz pusei un tad tās fiksējas nedaudz. manā gadījumā tās fiksējas tika nepilnos 90 grādos vai arī krīt ciet!
Image

User avatar
Aig
Rakstītājs
Posts: 9708
Joined: 17 Nov 2014, 02:33
Gender: None specified
Contact:

Audi C4 durvju eņģes remonts.

Postby Aig » 15 Dec 2015, 01:02

Šitie veltņi arī to nodrošina. Pirmā pozīcija ir starp tiem, otrā aiz. Ja tiešām atspere nogurusi, nu tad to jāmaina, bet paskaties, kas ar veltņiem notiek - vai nav nolūzuši vai nolocīti. Pieļauju, ka nosprūdis veltnis kāreizi šādas problēmas var radīt, jo spēks uz tiem, verot durvis ir pilnīgi pietiekams, lai visu salauztu, ja tur kautkas nestrādā kā vajag.
Sūdi sākās kad aiziet powered by . :roll: (c)mdz
Un beidzas, kad aiziet raznosā.

User avatar
Jim-Beam
Posts: 705
Joined: 22 Nov 2014, 01:38
Gender: None specified
Contact:

Audi C4 durvju eņģes remonts.

Postby Jim-Beam » 15 Dec 2015, 01:12

nu nolūzis tur nekas nav! es kautkad pirms dažiem gadiem gribējulai tur vis rullējas kā nākas iekustināju tos un no tā arī viss sākas ka durvis vairs nefiksējas. Ja tie ruļļi nerulētos tik viegli tad durvis drusku fiksētos!

Laikam jau jāmaina eņģe un jāliek jaunas bukses... :rock:
Image

User avatar
Jim-Beam
Posts: 705
Joined: 22 Nov 2014, 01:38
Gender: None specified
Contact:

Audi C4 durvju eņģes remonts.

Postby Jim-Beam » 15 Dec 2015, 01:13

un buksītes ieteiktu no poluretāna izvirpot nevis no misiņa. Vismaz ja eļļos tad toč neizdils...
Image

User avatar
Aig
Rakstītājs
Posts: 9708
Joined: 17 Nov 2014, 02:33
Gender: None specified
Contact:

Audi C4 durvju eņģes remonts.

Postby Aig » 15 Dec 2015, 01:18

Iekustināšanas procesā tika pielietoti lieli instrumenti? Ja tā, tad varbūt tas dzelzis ar visiem ruļļiem ir salocīts tā, ka tie nespiežas pret atsperi. Vajag palocīt atpakaļ.
Sūdi sākās kad aiziet powered by . :roll: (c)mdz
Un beidzas, kad aiziet raznosā.

User avatar
Aig
Rakstītājs
Posts: 9708
Joined: 17 Nov 2014, 02:33
Gender: None specified
Contact:

Audi C4 durvju eņģes remonts.

Postby Aig » 15 Dec 2015, 01:19

Poliuretāns 1mm biezumā ? Kurš to spēs izvirpot ?
Bet, ja spēj, tad drīzāk ftoroplastu.
Sūdi sākās kad aiziet powered by . :roll: (c)mdz
Un beidzas, kad aiziet raznosā.

User avatar
Jim-Beam
Posts: 705
Joined: 22 Nov 2014, 01:38
Gender: None specified
Contact:

Audi C4 durvju eņģes remonts.

Postby Jim-Beam » 15 Dec 2015, 01:21

nea tikai bremžu eļļa un kas līdzīgs WD 40 kā arī ļoti bieža durvju virināšana...

PS: nejaucot ārā jau tur ar lieliem instrumentiem netiek klāt...
Image

User avatar
Jim-Beam
Posts: 705
Joined: 22 Nov 2014, 01:38
Gender: None specified
Contact:

Audi C4 durvju eņģes remonts.

Postby Jim-Beam » 15 Dec 2015, 01:23

Aig wrote:Source of the post Poliuretāns 1mm biezumā ? Kurš to spēs izvirpot ?
Bet, ja spēj, tad drīzāk ftoroplastu.

HVZ pacēlājam bukses kalpo labi un labāk nekā iepriekš misiņa....! nepadomāju par 1mm biezumu laikam..
Image


Return to “Daru pats”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests